Windows 7 Browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,
ik heb sinds kort een nieuwe laptop met Windows 7 erop.
Telkens bij het opstarten krijg ik een keuzemenu waarin ik een browser moet kiezen.
Nadat ik verbinding heb gemaakt met internet kan ik pas de optie: Later beslissen aanklikken.
Nu heb ik Explorer 8 en dat wil ik graag zo houden. Die keuze is er natuurlijk niet, alleen Explorer 9 en die wil ik niet.
Daardoor blijft het scherm bij het opstarten steeds terugkomen, wegklikken kan niet,
Hoe krijg ik deze melding weg?

Kun je niet Internet explorer9 aanklikken en vervolgens de installatie annuleren ?

Andere mogelijkheid is via [Windowstoets]+[R] MSCONFIG in het tabblad opstarten kijken of er een entry bijstaat die ervoor zorgt dat dit elke keer opstart.

Groeten Marcel

Vond ook deze nog:
How to Block/Disable Browser Choice Update Screen on Windows?
1.Open the Registry Editor by typing regedit in the Run dialog box (Goto Start Menu > Run, or, press [ Windows Key ] + [ R ] to access the Run dialog box.)
2.Navigate to the following Registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\BrowserChoice
3.Create a new entry by right-clicking on the right pane and choosing “New DWORD“
4.Name it “Enable” and set the value to 0. This will stop displaying the Browser Choice screen. If you want to revert back, set this value to 1
http://www.mytechguide.org/2010/03/...er-choice-update-screen-on-windows-quick-tip/

Groeten Marcel

Volgens mij staat dat ding ook gewoon in het starmenu->opstarten. Hieruit kun je dit ding gewoon verwijderen.

En IE9 even uit de automatische updates verwijderen anders krijg je deze vanzelf binnen.

Niet gevonden. Er staat wel browser opstarten, maar dat is natuurlijk IE8.

Hoogteijling, zou je voor mij punt 3 kunnen vertalen?
Tot zover lukt het me nog, maar dan?

Ps. Is update verbergen genoeg om te voorkomen dat IE9 automatisch update?

Gelukt! :) Geen vervelende melding meer op mijn beeld.
Alleen nog van Trend Micrio, maar dat is toch zo verlopen.
Nu ga ik maar eens proberen Windows Mail over te zetten van mijn oude Vista.
Bedankt voor jullie hulp.

Oeps! Ik wilde even kijken of ik een datum kon vinden bij QWORD en wat ik toen gedaan heb weet ik niet maar nu zijn ze allemaal weg, behalve de bovenste regel.
Ik heb net opnieuw opgestart en alles gaat goed, hoewel het lijkt of IE8 iets trager opstart. Kan het kwaad dat die regels weg zijn? Ze zitten niet in de prullenbak.

Aan de hand van je eerder gestuurde screenshot kun je de waarden weer terugzetten toch ?
Maar voor zover ik het kan zien zijn dit allemaal onbelangrijke dingen waardoor je browser niet trager zal worden.

Lekker zo laten dus en wanneer je pc weer gaat zeuren over je browserkeuze dan kun je het misschien aan de hand van je screenshot herstellen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan