Windows 7 celan install

Status
Niet open voor verdere reacties.

mondrians23

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hey,

ik heb besloten om windows 7 ultimate 64 bit op mijn computer te installeren. Ik weet dat mijn computer dit aankan, dat heb ik een tijdje terug al nagegaan. Alleen is mijn vraag: Hoe boot (of clean install) ik? Ik heb de originele windows 7 ultimate 64 bit (de upgrade). Ik wil dus niet upgraden, aangezien er nu een windows 7 home premium 32 bit op zit. Kan ik ook clean installen over Windows 7 home premium? En wat moet ik aanpassen om op 64-bit te gaan, of gaat dat automatisch? Ik heb nog nooit een clean install gedaan en wil het graag goed doen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

gr

p.s. ik bedoel natuurlijk clean install als titel

nee, de upgrade heet niet voor niets upgrade. Dat kan niet als clean install. Voor die 64 bits hoef je verder niks te doen, dat heeft alleen maar betrekking op hoe windows het hele systeem beheert.

Bedankt voor je reactie.

Volgens mrmusic en een artikel wat hij ook poste is het wel mogelijk om een clean install te doen met een upgrade. Maar ik hoef dus in ieder geval niet iets voor de 64 bit aan te passen, dat zou dus automatisch gaan tijdens het installeren.

gr

Nogmaals, clean install vanaf de upgrade dvd kan WEL, zelfs op een lege harddisk.................
Zonder in het bezit te zijn van een eerdere Windows versie, maar ja, je hoeft het niet te geloven natuurlijk en je mag best meer geld uitgeven dan nodig is.......

Kijk aan, bedankt. Zou je mij misschien (in het kort) aan kunnen geven/uit kunnen leggen hoe ik dan zo'n clean install doe? Ik heb de bestanden die ik bewaard wil hebben al veilig gebrand en op een harde schijf gezet. Zit dus nu nog op een 32-bit windows 7 (wel ongeregistreerd) en ga een Windows 7 ultimate (upgrade) aanschaffen (korting voor studenten). Alvsat bedankt voor je moeite!

gr,
Bas

Kijk aan, bedankt. Zou je mij misschien (in het kort) aan kunnen geven/uit kunnen leggen hoe ik dan zo'n clean install doe? Ik heb de bestanden die ik bewaard wil hebben al veilig gebrand en op een harde schijf gezet. Zit dus nu nog op een 32-bit windows 7 (wel ongeregistreerd) en ga een Windows 7 ultimate (upgrade) aanschaffen (korting voor studenten). Alvsat bedankt voor je moeite!

gr,
Bas

welke organisatie ??

welke organisatie ??

Sorry, ik snap je vraag niet. Als je doelt op die niet geregistreerde versie, dat was een vriend van mij die dacht dat hij het wel gratis kon doen (W7 homepremium 32 bit). Zal vast kunnen, maar hij niet. Heb geen zin om weer te downloaden, wil gewoon de originele. In ieder geval bedankt voor alle antwoorden.

p.s. Dus gewoon mydigitallife uitleg volgen en dan kan ik zonder problemen W7 64 bit installeren, clean???

Laatst bewerkt:
Sorry, ik snap je vraag niet. Als je doelt op die niet geregistreerde versie, dat was een vriend van mij die dacht dat hij het wel gratis kon doen (W7 homepremium 32 bit). Zal vast kunnen, maar hij niet. Heb geen zin om weer te downloaden, wil gewoon de originele. In ieder geval bedankt voor alle antwoorden.

p.s. Dus gewoon mydigitallife uitleg volgen en dan kan ik zonder problemen W7 64 bit installeren, clean.

Zelf ben ik ook een student wilde weten waar je windows 7 64bit versie met korting kon krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan