Windows 7 compleet resetten naar "Factory Default"

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hallo beste mensen (omdat hey blijkbaar niet mag:evil:)

Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht, omdat mijn oude so to say naar de kl*te was. Nu heb ik al mijn bestanden overgezet naar mijn nieuwe PC. Mijn ouders willen nu graag mijn oude PC overnemen, omdat deze nog steeds een stuk beter is als wat zij nu hebben staan. Is er een mogelijkheid in windows 7 om een PC helemaal naar fabrieksinstellingen te resetten? Inclusief het verwijderen van alle gegevens die ik er zelf op gezet heb?
Ik lees op internet wel veel over het herstellen van windows etc, maar een vraag zoals de mijne ben ik helaas nog niet tegen gekomen.

M.v.g,

Tim

EDIT

Het gaat om een Targa Now 8821, met orrigineel Windows Vista, en ge-upgrade naar Windows 7.

Laatst bewerkt:
Hoi,
je pc resetten naar fabrieksinstelling is alleen mogelijk als er door de fabrikant van je pc/laptop een voorgeïnstalleerd systeem op is gezet.
Als dat zo is staat in de handleiding welke toets of toetsencombinatie je moet gebruiken om de recovery te activeren.
Dus de vraag is om welke pc/laptop gaat het (merk/type)?

Laatst bewerkt:
Natuurlijk, sorry. Helemaal vergeten te vermelden. Het is een Targa (van de Lidl of de Aldi, weet het niet meer zeker). Mijn boekje zegt een Targa Now 8821. Deze had eerst Vista, maar dit heb ik later ge-upgrade naar 7.

EDIT

Niet illegaal natuurlijk, gewoon voor betaald.

Laatst bewerkt:
Als je hem hebt ge-upgrade naar Win 7 dan wordt hij wss weer teruggezet naar Vista of de recovery werkt niet meer, maar dat weet ik niet zeker.
Even afwachten tot er iemand anders v.h. forum langskomt die het wél weet. :D

Als je een upgrade versie van Windows 7 hebt dan is het voor zover ik weet alleen mogelijk door eerst Vista te herstellen (zie daarvoor de handleiding van de pc) en dan weer upgraden naar Windows 7.

Puf. Maar is de productcode van Windows 7 dan nog wel geldig? (nooit helemaal gesnapt hoe dat werkt)

Voor meer uitgebreide tekst en uitleg kan je dit topic eens bekijken op Hardware.info: http://nl.hardware.info/forum/threads/143975-FAQ-Microsoft-Licenties-en-Activering

Dat is het meest duidelijk en in begrijpelijke taal. Maar in jouw geval is de licentie gewoon geldig. De licentie is om Vista te upgraden dit is niet gebonden aan een bepaalde pc, wel aan een enkele gelijktijdige activatie naar mijn weten.

Ok, dat is mooi om te horen. Ik ben nu op het moment alles al handmatig aan het verwijderen etc, maar ik zit er nog over te denken om hem helemaal te "resetten". Gewoon omdat het kan eigenlijk ;).

Ik dacht F6 indrukken tijdens het booten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan