Windows 7 Custom installation..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mystis

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Dag allemaal,

Mijn computer is nogal aan het uitsterven.. Sinds kort beslote ik om over te stappen van mn huidige 32bit naar de 64bit.

Tot mijn beschikking heb ik de Windows 7 Professional 64bit installatie, maar zodra ik de setup run, krijg ik de volgende melding:
"This installation disc isn't compatible with your version of windows. To upgrade, you need the correct installation disc. For more information, check your computers system information. To install a new copy of Windows, restart (boot) your computer using the installation disc and then select custom (advanced)."

Na een aantal google search, Windows Upgrade Advisor en zoals het in de melding staat vermeld, moest ik het dus branden en booten van een installatie disk.
Dus heb ik de 64bit gebrand op een DVD-RW (drag-and-drop), dus zou het in principe moeten werken. Want van dezelfde soort dvd, had ik de 32bit ook mee kunnen booten,installeren en uitvoeren.

Het probleem is echter dat mijn computer de dvd niet wilt pakken tijdens de boot.. ik heb geen idee waarom. Via boot order wilde de disk niet gelezen worden en via bios heb ik handmatig de boot order gewijzigd, maar tevergeefs.

Ik twijfelde hierbij of mijn image wel werkte, dus ging ik het via virtualbox de .iso testen. Echt bizar, want daar wilde het wel werken!!

Iemand die hier een idee heeft :D

correctie: wanneer ik de iso. via virtualbox run, dan werkt hij wel. wanneer ik de DVD schijf gebruikt via virtualbox, dan werkt hij niet.
Daarbij wordt de volgende melding vertoond: "FATAL: No bootable medium found! System halted."

Je hebt toevallig niet de iso OP een dvd gebrand ? In plaats van het beeldbestand (je iso) te branden .. Dan moet het namelijk goed gaan ;)

Wow. de eerste reactie had het al goed geraden :)

Had het nooit kunnen weten dat burn-tools hiervoor bedoeld zijn..
Ik heb CDBurner geinstalleert en daarmee de image gebrand. Daarmee had ik probleemloos vanaf kunnen booten.
Had ik dat maar eerder geweten.. echt zonde dat ik een aantal dvdtjes in de tussentijd heb verpest ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan