Windows 7 downloaden en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo, Ik wil Windows 7 installeren op Mijn Vista laptop maar wil wel Vista houden (dus een dualboot) Ik ga naar de site van microsoft en wil m downloaden dus wil de 32 bit versie in het engels daarna moet ik mijn windows live ID opgeven (waarvoor?) en daarna moet ik mn gegevens opgeven: naam, achternaam, e-mail adres, land, of ik een student enz... ben en welk besturingssysteem ik gebruik. Nu wil ik weten waarom je Je met je Windows Live ID moet aanmelden en je gegevens in moet voeren en kan je in plaats van je echte gegevens gewoon bijvoorbeeld bij naam b doen en bij emaild c@hotmail.com??, Gebuerd er dan ook iets anders met je naam in Windows 7? En kan iemand uitleggen wat ik van de microsoft site tot de installatie van windows 7 moet doen? (Als die nodig zijn zijn dit mijn specificaties: Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium, Processor: Intel Celeron M 530 1.73Ghz, Werkgeheugen: 1GB, Harde schijf: 80GB, Videokaart: Intel GMA X3100 251MB)

Alvast bedankt

Jesse

O'ja hoe kan je een andere harde schijf aanmaken en kan die dan gewoon 16 GB voor Windows 7 of is dat te weinig?(denk dat 20 gb genoeg is) en als je dat later terug wil zetten in de C schijf kan dat dan?

Jesse

kijk ook eens in andere topics, de vraag van je (voornamelijk over het installeren en maken van een dual boot met windows 7) komt vaker terug
mocht je nog vragen hebben na het lezen van de instructies van microsoft, kijjk eens hier.
als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Succes!

Ik heb al verschillende topics gelezen en ook op microsoft maar kom er niet uit,
Ik wil gewoon dat iemand (graag helemaal) uitlegd wat je moet doen en hoe je moet installeren, En hoe je een andere schijf aan kan maken, heb nu alleen vista en nog 34.8GB over als ik nou windows 7 erop wil zetten (dualboot) hou ik dan wel genoeg over voor vista hoeveel GB moet je dan zoizo hebben voor windows 7 en dat je dan ook nog wat ongeveer 20GB (als het moet minder) aan vista overhoud?

Jesse

- Maak een nieuwe partitie aan vanuit je C: schijf.
dit kan met Paragon Partition Manager (gewoon de trial), maar ook met andere programma's. Microsoft geeft zelf aan minimaal 16gb nodig te hebben, aan te raden is om 20gb minstens apart te zetten. Dit kun je altijd, met eerdergenoemde programma's, weer bij je "vistaschijf" voegen.
Geef je partitie een makkelijk herkenbare naam [bijvoorbeeld "Windows 7"]

Download hier de beta versie van windows 7 en sla deze file (.iso) op op je harde schijf

Brand deze op een dvd, bijvoorbeeld met Nero Burning Rom

Stop de dvd in je dvd-romspeler en start je computer opnieuw op
bij de meeste computers is de boot-volgorde automatisch 1 cd/dvd 2 HDD. Soms is dit anders. Als de computer opstart, en je krijgt de melding ""druk op een toets om vanaf de cdrom te starten"(ofzo), druk op een toets, en je komt in het installatiemenu.
Mocht het zijn dat je computer automatisch vista start, restart dan weer.
Zodra je computer opstart, krijg je een kort BIOS scherm. hier kun je, door op een bepaalde toets te drukken, in je BIOS komen, waar je de bootvolgorde kunt veranderen, zodat de computer automatisch eerst via de cdrom opstart

Volg het installatieproces van Windows 7
je hoeft maar een paar dingen aan te geven, verder is het voornamelijk afwachten.
Vergeet niet, bij het kiezen van de plek waar Windows 7 op geïnstalleerd moet worden, aan te geven dat het de schijf is die je eerder hebt aangemaakt. Door de partitie eerder een makkelijk herkenbare naam te geven, kun je deze hier terugvinden.
Kies deze schijf. Als je de verkeerde schijf kiest, kan het zijn dat je het eerder geïnstalleerde besturingssysteem verwijderd...

Als je deze stappen hebt doorlopen, heb je een Dual Boot met Windows 7:thumb:

Bedankt alleen wil ik dan alleen nog weten of je dan nog genoeg ruimte voor Vista heb en of je in plaats van herstaten enz... met de dvd gewoon dvd erin doen en dan die installatie ervan starten Jesse

als je nu vista hebt geinstalleerd, en met al je documenten enzo ongeveer 35 gb "overhoud" kun je gerust 20gb herpartitioneren voor windows 7.
je hebt dan nog 15 gb om mee te werken in vista, en zolang je geen grote bestanden download kan dit allemaal best.

ik denk niet dat je het installeren zonder eerst te rebooten kunt; ik raad het niet aan iig

Ok, maar met installeren bedoel ik opnieuw opstarten als ik me heb aangemeld dvd erin en dan installeren. (bedoeld u het ook zo? zo niet kunt u dan een korte uitleg geven maar dat er wel in staat waar ik heen moet?) Jesse

als je de computer aan hebt staan, dan doe je de dvd erin. Je hoeft dan verder niets te doen. De enige reden waarom je het dan al doet, is omdat de dvd-speler dan open kan. Als de computer uitstaan heeft hij geen stroom. Je kunt het ook doen zodra de computer opstart, maar dan meot je snel zijn. Het is dus handiger om de dvd in de speler te doen als de computer al aanstaat.

Dan zul je het automatisch afspelen scherm krijgen; klik dit gerust weg; je hoeft dan nog niets te doen met de dvd.
Als je dan de computer opnieuw opstart, dan kom je bij het installatiemenu van Windows 7. Hier kun je niet komen als je vista al opgestart hebt. Allen bij het opstarten van de computer kun je er komen; dit gaat gemakkelijk; let op de melding "druk op een toets om vanaf de cd/dvdrom op te starten"of iets wat daar op lijkt. Deze melding krijg je, voordat vista gaat opstarten.

Ok, dank u,
Dus als ik het goed begrijp moet ik het zo doen:
1. Schijf aanmaken met Paragon Partition Manager
2. Downloaden (heb ik inmiddels al gedaan) en dan op DVD branden
3. Er in doen en automatisch afspelen wegklikken
4. Herstarten
5. Installatie instracties volgen
6. Installeren

O en als laatste vraag nog even doen de drivers het meteen in Windows 7 en krijg ik met opstarten een scherm met welk besturingsysteem ik wil starten.

Jesse

Sorry nog iets vergeten als ik Windows 7 zat ben en ga de partitie formateren is dan 1. dat opstartscherm weg (welk besturingsysteem ik wil opstarten) zo nee hoe wel? en 2. Als ik geformateerd heb kan ik dan die ruimte die bijvoorbeeld op Windows 7 H: staat weer terug zetten in 1 harde schijf (C:)??

Jesse

drivers over het algemeen wel; anders kun je altijd ff in apparatenbeheer kijken of er een melding staat.

Ook krijg je inderdaad een soort keuzemenu bij het opstarten, waar je 30sec de tijd hebt om te kiezen, anders start hij automatisch windows 7.
De volgorde en de tijd kun je zowel in vista (vistabootpro) als in 7 (geen idee waar:P) aanpassen

ja, keuzemenu is dan weg
en met vrijwel elk partitioneerprogramma kun je die hd-ruimte terugzetten.

Of het in de trial van paragon partitionmanager kan weet ik niet; ik heb zelf nu de volledige versie

Succes!

Bedankt voor de informatie ga het denk ik over 1 week uitproberen, eerst even alle informatie in een Word bestand doen en daarna (dus over 1 week ongeveer) uitproberen

Jesse

Weet ook iemand met welk progamma je je ruimte terug kan zetten (liefst met windows) En wat zijn de gevolgen als je systeem cracht na de installatie of tijdens de installatie?

Jesse

vandaag win 7 geinstalleerd .... kan alleen maar zeggen dat het zonder probleem verlopen is :) suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan