Windows 7 driver selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard3332

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Beste mensen,

Vandaag heb ik via msdn Windows 7 Professional x86 NL gedownload als ISO.
Ik heb hem gebrand en in me pc geplaatst.

Bij het opstarten start hij keurig vanaf de dvd en krijg ik de installatie van windows 7, ik kies de landinstellingen en toetsenbord.

Ik klik op nu installeren en ik krijg na een tijdje de volgende melding:

Het stuurprogramma van de cd/dvd speler kan niet gevonden worden. Voert u nu een cd/dvd in met het stuurprogramma.

Ik heb toen het stuurprogramma van de asus drw-1608p2 gedownload voor win xp 32 bit, aangezien ze geen nieuwere driver versie hadden. op een cd gebrand en erin gedaan.
Windows 7 installatie kon hem alsnog niet vinden.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet oplossen? de installatie gaat zonder dit stuurprogramma niet verder!

alvast bedankt

Richard Lous

Lijkt me dat je een foute beslissing hebt genomen daar.
Stuurprogramma's ofwel drivers moet je installeren, niet op CD zetten.

Dus je moet een nieuwe driver zoeken voor je CD/DVD drive en die gaan installeren. Vervolgens nogmaals proberen Windows 7 te installeren.

Succes! :thumb:

nou er is geen besturings systeem geinstalleerd dus hoe kan ik ze dan ooit installeren?

Ja dan lijkt me de enigste oplossing om er weer een andere besturingssysteem eerst op te zetten.
Maar let op! Windows 7 kan ook geinstalleerd worden tijdens het afspelen van een andere besturing. Dit kan je probleem ook verhelpen. :)

@ d0mzy. Onzin, wat de TS doet van de driver op een cd branden is wel goed.

@Richard3332. Raar dat ie hem niet aanneemt. Heb je misschien nog ergens een andere DVD speler om hem tijdelijk in te steken. Was bij mij ook de oplossing.

@Jeffcoboy Bedankt voor de reactie.. ik ga maar is de zolder op om te kijken naar een andere dvd speler..

Ik laat nog wel weten of het werkt

Ik heb het geprobeerd met mn externe dvd brander via usb, hier zit de driver + firmware al automatisch in en zelfs deze pakt windows 7 niet..

wordt er een beetje hopeloos van

Weet niet waar iedereen het over heeft hier hoor, drivers van cd/dvd spelers???:o

@TS hoe heb je die ISO gebrand?

- Nero burning ROM gestart
- Openen geklikt
- ISO geselecteerd

dan dit:

nero8.jpg

en dan branden geklikt

oke... bedankt voor de info!

wat een toeval zat net op die pagina te kijken, maar toch bedankt

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.