Windows 7 Dualboot Backup met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomolovic

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Hallo,

Ik heb een DualBoot met 1x Windows 7 Home premium en 1x Windows 7 Ultimate.
Nu zijn deze net vers geïnstalleerd en geconfigureerd, dus wil ik backups maken. Vroeger had ik dit ook met Windows XP. Ik kon toen de besturingssystemen los van elkaar back-uppen.

Nu heb ik Norton Ghost 15. Als ik Windows 7 Home Premium als volledige partitie wil opslaan als back-up, zegt hij dat de andere partitie (Ultimate) nodig is voor succesvol herstellen. Ook staat er een extra 'hidden' partitie, genaamd PQService. Ze zijn beiden nodig voor de applicatie: 'Boot Configuration Database'

Wat moet ik met deze melding? Gewoon negeren?

Mvg,

Tom

Laatst bewerkt:
Die PQService partitie zal de recovery-partitie zijn die bij je pc/laptop geleverd is, zodat je het besturingssysteem weer terug kunt zetten zoals vanaf de fabriek uitgeleverd.
Dat de partitie van Win7 Ultimate ook nodig is zal zijn omdat het de partitie is waar de opstartbestanden op staan.
Je zou die kunnen negeren, als je een W7 DVD achter de hand houdt om (zodra je met Ghost de partitie gerestaureerd hebt op een nieuwe harddisk, dus eentje zónder de W7 Ultimate partitie erop) je via de reparatie-mogelijkheden van die W7 DVD de opstart-omgeving kunt repareren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt! Dan ga ik dat proberen.
Nog één vraag: Beide OS zien hun eigen partitie als de C-schijf, en de andere OS als D-schijf. Levert dit geen conflicten op?

Ik verwacht daar geen problemen mee. Sterker nog: Het zou gunstig moeten zijn als je een van de 2 partities op een geheel nieuwe schijf moet terugzetten (dus zonder dat de andere (W7) partitie daarop aanwezig is).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan