Windows 7 en 2 x Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn broer heeft 2 Windows XP computers en 1 Windows 7 laptop.
Hij heeft een thuisnetwerk gemaakt. Alle computers zijn op iedere computer zichtbaar! Na bij Windows 7 het wachtwoord uitgeschakeld te hebben zijn ook alle mappen op elke computer te openen is de Printer te delen enzovoorts, behalve 1 map, de shareddocs map van een van de XP computers die op de laptop zichtbaar is. Dus de shareddoc van ene XP computer opent wel op de Windows 7 laptop, maar die van de andere XP computer op de laptop dus niet. Deze shareddoc map staat op de XP computer als gedeeld. Wat kan er aan de hand zijn?
Graag jullie hulp.

BVD Dank, sgrav000

Kun je even een nummer zetten bij XP.
Dus XP1 kan de map shareddocs van XP2 niet openen?
Kan XP1 wel andere mappen openen van XP2?

Er zijn drie computers: 1 laptop met Windows 7 en 2 desktops: XP 1 en XP 2.
Bijna alles, bijna alle bestanden, documenten, printers, zijn op ieder der computers te openen respectievelijk in werking te stellen. Alleen de shareddocs van XP 1 die zichtbaar is op de laptop, die shareddocs van XP 1 op de laptop is niet te openen.

sgrav000

Bedankt voor de reakties.
Shareddoc heeft exact dezelfde permissies als ieder ander(e) gedeeld bestand of gedeelde map. Ik denk dat de leeftijd van Windows XP zijn tol gaat eisen.

sgrav000

Lijkt me niet, zelfs Windows NT zou je werkend kunnen krijgen.
Is de vraag nu opgelost? Want het klinkt niet zo.
Je hebt het over "permissies van een gedeeld bestand".
Je weet wel dat je ntfs- én share-permissies hebt?

"NTFS" permissies

Dank "handboekict"!
NTFS permissies ken ik inderdaad niet.
Hoe moet ik die bereiken en hoe kan ik daar iets in wijzigen.

sgrav000

"NTFS" permissies

Oh, bedoel je die permissies. Die ken ik natuurlijk wel. Ze worden nog eens nagezien.
Hopelijk staat er iets fout.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan