Windows 7 en webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows 10 is in de basis hetzelfde als W7. Ik ben overgestapt maar mijn Chrome staat in x86 en dat is 32-bits. Ik had W7 64-bits en nu W10 64-bits. Excel 2007 werkt bij mij prima.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal en de beste wensen voor 2021.

Heb erover nagedacht en kom tot een volgende hypothese. Corrigeer me als ik het mis heb hoor.

Onder C:\Program Files komen 32 bits prog.
Onder C:\Program Files (x86) komen 64 bits prog.

Klopt dit?

Heb dus een 64 bits Google Chrome gedownload en deze kwam in de Map C:\Program Files\Google\Chrome\ terecht na installatie. Dus dit zou dan de verkeerde Map zijn!
Tevens werkt Chrome niet, m'n explorer 11 wel.
 
Ook de beste wensen :)
En het is net andersom.
 
Beste wensen.
Alles wat ik lees op internet is 32-bits = x86.

"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"

Daar staat die bij mij. Die werkt gewoon. 32- versus 64-bits heeft met geheugen te maken maar beide moeten werken. Alleen maakt 64-bits gebruik van RAM boven 4 GB volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Edmoor en Senso,

Voor de goede orde dus:

Onder C:\Program Files komen de 64 bits prog.
Onder C:\Program Files (x86) de 32 bits prog.

Houd dus in na installatie v/d 64 bits chrome dat ie in de goede Map staat.
Ok nu verder zoeken.

Senso, zou inhouden dat bij u een 32 bits chrome is geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Senso, zou inhouden dat bij u een 32 bits chrome is geïnstalleerd?

Ja. Waarom niet? Meer programma's zijn 32-bits. Moet gewoon werken.
 
Wat me vaak opvalt, Opera browser werkt altijd op systemen waar sommige andere browsers afhaken.
Je krijgt op Opera.com automatisch de juist voor je neus.
Er zitten ontzettend veel features in waar je in bijv Chrome nog een extensie voor moet installeren.
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
En diet ie dat wel... dan zou ik maar eens overwegen om Win7 opnieuw te installeren want dn deugt er echt iets niet.

En zoals oa Edmoor al schreef: Waarom niet naar Win10?

Vergeet niet de support voor Win7 is exit, dus je hebt meer nadeel daarvan dan van je niet onderbouwde bezwaren tegen Win10.

Installeer Win10 en vul de code in van jouw Windows 7 Home of Pro en het is na een herstart geactiveerd.
Mijn eega heeft ook nog Office 2003, onder Win10, ze wil niet anders, werkt prima.

Ja. Waarom niet? Meer programma's zijn 32-bits. Moet gewoon werken.
Zolang er geen lagere code, bijv 16 bits in it werkt het.

https://answers.microsoft.com/nl-nl...-windows/387492ae-92bb-463e-a609-9ae6d7857055
[FONT=&amp]De 'regels' hiervoor zijn:[/FONT]
  • een 32-bitsversie van Windows draait 32-bits en 16-bits programma's.
  • een 64-bitsversie van Windows draait 32-bits en 64-bits programma's.
[FONT=&amp]Dit is niet nieuw voor Windows 10, het geldt al jaren (zelfs in Windows XP al).[/FONT]
[FONT=&amp]
Mijn oude 16 bits genealogie tool werkt dus wel onder Win7/32bits die ik nog heb.
Er schijnen workarounds te zijn daar ga ik nog naar kijken (onder 32 bits!)
Dat werkt dus, passend bij "de regels", alleen bij de 32 bits Win10.
[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben wel gelijk, ik ben op het verkeerde been gezet doordat bij mij de 64 bits Chrome toch wel in de map Program files (x86) staat en de 32 bit Windows heeft die map niet maar alleen Program files.

Ik kwam nu op de volgende pagina: "Waarom werkt mijn 64 bits Chrome niet onder Windows 7?"

64-Bit Systems
Google Chrome has been reported to be incompatible with Windows 7 in 64-bit mode. Fortunately, you can edit Google Chrome's Properties to make it work in 64-bit by locating the Google Chrome icon on your desktop and right-clicking its icon. Click "Properties" and select the "Shortcut" tab. Locate the ".exe" program file in the "Target" field. Type "–in-process-plugins" (without the quotes) immediately after "chrome.exe." Click "Apply" to save your changes and "OK" to exit. Restart Google Chrome.

Een andere oplossing was om firewall en virusscanner even uit te zetten en werkt de browser, maak dan een uitzonderingsregel.
 
Goedenavond,
Lees net het stukje van Alfred 2,

Heb het even vertaald met google:

- Chrome is naar verluidt incompatibel met Windows 7 in 64-bits modus.
- Gelukkig kunt u de eigenschappen van Google Chrome bewerken om het in 64-bits te laten werken door het Google Chrome-pictogram op uw bureaublad te zoeken en met de rechtermuisknop op
het pictogram te klikken.
- Klik op "Eigenschappen" en selecteer het tabblad "Snelkoppeling"
- Zoek het programmabestand ".exe" in het veld "Doel".
- Typ "–in-process-plugins" (zonder de aanhalingstekens) onmiddellijk na "chrome.exe."
- Klik op "Toepassen" om uw wijzigingen op te slaan en op "OK" om af te sluiten.
- Start Google Chrome opnieuw.

Ga deze zeker even proberen, kom hier later op terug thanks
 
Begrijp uit het eerste dat het dan zou kunnen worden:

C:\Program Files\google\chrome\CHROME.EXE–in-process-plugins

of : C:\Program Files\google\chrome\CHROME.EXE –in-process-plugins

of : C:\Program Files\google\chrome\CHROME.EXE –in-process-plugins %1

of : C:\Program Files\google\chrome\CHROME.EXE" –in-process-plugins "01"


zijn deze aanhalingstekens nodig?

probeer dit vanuit de snelkoppeling op het Bureaublad onder eigenschappen dus zou met 2 streepjes moeten zoals je zei dus:

C:\Program Files\google\chrome\CHROME.EXE" -–in-process-plugins "01"

Ga dit morgen even proberen, kom erop terug morgenavond.

Thanks
 
Laatst bewerkt:
"C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --in-process-plugins

Ja. In het Doel veld achter het aanhalingsteken, dat er al staat, een spatie en dan: --in-process-plugins

Als het werkt zal je eveneens in de map bij Verkenner deze regel moeten veranderen omdat het programma niet altijd via het bureaublad wordt gestart.

Dat was lang de oplossing voor dat er geen Chrome versie werd uitgebracht voor Windows 7 64 bits. Ik kan geen garantie geven omdat er weer verschillende versies en servicepacks zijn. Dan is proberen te installeren met, eveneens, uitgeschakeld extra beveiligingsprogramma misschien nog een optie en anders wil Chrome niet bij Windows 7 64 bits.
 
Laatst bewerkt:
Zo staat het op internet: to make Google Chrome Work on Windows 7 64 bit. Google Chrome Eigenschappen.
"C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe --in-process-plugins"

> Toepassen > OK
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht nu aanwijzingen genoeg te hebben gegeven. Op de superuser site staat de syntax namelijk:

The "Command Line" SHOULD have the following pattern:

"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --flag-switches-begin --flag-switches-end
 
Goedemorgen,
1e even snel getest, maar helaas werkt niet
Heb niet veel tijd, dus ga vanavond verder

1e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" --in-process plugins - werkt niet

Alvast many thanks.
 
Goedemorgen Route 99,

Helaas dit werkt niet.

Bij de eerste link onderaan onder het schermpje geeft ie het Full Path aan. Hier staat het ook achter .exe de aanhalings tekens.

Heb even getest.

2e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe --in-process plugins" - werkt niet

tweede link las iets over java script van Jeffro.
"Older versions not gonna work. Problem is probably jscript engine microsoft used."
Kan m'n Java ook nog updaten, had dit nog niet gedaan na alles vernieuwd te hebben.
pff zo blijven we bezig.

Dus voor de update van het geheel:

1e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" --in-process plugins - werkt niet
2e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe --in-process plugins" - werkt niet

Java 6 Update 10 geinstalleerd.
Werkt nog niet

1e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" --in-process plugins - werkt niet
2e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe --in-process plugins" - werkt niet
3e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe --in-process plugins" met Java 6 Up. 10 - werkt niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan