Windows 7 en XP Dualbooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammie1234

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik hoopte dat iemand mischien iets meer ervaring heeft met het dual boothen. Omdat ik voor mijn werk nogal vaak xp nodig ben wil ik graag een dual booth draaien.

Ik heb windows 7 Ultimate en heb daarin de virituele XP module gedownload, maar dat werkt niet goed genoeg voor de programma's die ik wil draaien. Zit namelijk in het licht en geluid. En die software makers gaan niet echt mee met de tijd

Heb op een hoop forum's gelezen hoe ik een dual booth moet maken en dat is aardig gelukt. Heb een extra petitie aangemaakt en daarop Windows XP Pro geinstaleerd. Ik heb ook met een Booth Manager programma de boel zo gezet dat ik met het opstarten kan kiezen of ik windows 7 of xp wil draaien.

So far so good.. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is de SATA driver. Als ik nu windows XP wil draaien moet ik in de boot setup de sata op IDE - mode zetten. En als ik Windows 7 wil draaien moet ik hem weer terug zetten naar AHCI - mode.

Nu wil ik met nlite een XP stream maken zodat ik een xp cd heb met daarop de juiste sata driver zodat ik windows xp opnieuw kan instaleren en via F6 tijdens de instalatie de sata driver in de booth setup kan instaleren...

Maar ik loop nu zoals je merkt een beetje vast, omdat ik geen goeie sata driver kan vinden. Loop hier al zo'n 14 uur naar te zoeken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet heel mischien iemand hier welke driver ik moet downloaden?

Ik heb een Gateway NV73094 laptop met het
serienummer: LXWGE 02011950166421601

Weet iemand welke driver of drivers ik moet hebben?? Of zie ik nu ook nog dingen over het hoofd. In mijn beleving moet ik deze driver of drivers nog instaleren en dan heb ik het voor elkaar. Of zie ik nog iets over het hoofd??

Ik hoor graag van jullie

Bedankt alvast,
Sam
 
Nee hoor, jij hebt tot nu toe alles prima gedaan en idd. dat lastige switchen in het bios is natuurlijk 3 keer niks. Op de site bij Gateweay vind je onderstaande Sata drivers, klik op Klik hieronder.
Ik ga er vanuit dat je deze nog niet had gevonden, of wel.................?

Klik en even naar beneden scrollen. Tussen de 'K' en de 'Q'' .
 
Laatst bewerkt:
Hoi gast0225!!

Ehanx voor je reactie! Maar even voor de zekerheid.Moet ik deze driver hebben? Even mijn extra check omdat dat een driver vooir intel is. En ik heb amd. Of heb ik gewoon de verkeerde opgezocht??

ntel SATA Driver ( 100 % )
Intel SATA Driver SATA_Driver_XP.zip

Ben erg benieuwd!
 
Volgens mij klopt het serienummer van je notebook niet, dus dat NV73094.

En volgens mij heb je je antwoord ook al gekregen op het Nationaal Computerforum
 
klopt mijn serienummer niet? Dat is toch echt de code die er achterop mijn computer staat..
Ik had daar zeker bijna een antwoord.Maar alleen die link werkt niet.

Ik probeer ook op een zo snel mogelijke manier een oplossing te vinden. De verdubbelaar zegmaar..
 
@mrmusic : dat klopt (die link van je) daar kom je idd. als je bij product naar de 7 serie gaat. Probleem is dat in de hele opsomming van drivers daar geen enkel drivertje voor de chipset bij te vinden is (voor zover nodig) en ook geen SATA driver(s).
Die vind je pas weer als je op de site van Gateway laat zoeken naar SATA.
 
Dan vind je inderdaad wel SATA drivers, op die manier, maar of dat de SATA drivers specifiek voor de laptop van TS zijn, vraag ik me een beetje af.
 
Super bedankt!

Ik ga het nu proberen! Superbedankt en ik laat even weten hoe het is gegaan natuurlijk!

Cheers
 
Ik loop nu alweer tegen het volgende probleem aandd. Als ik met nlite wil gaan streamen, kan ik die driver niet toevoegen omdat het geen .inf bestand is.... Iemand een idee??
 
Dan vind je inderdaad wel SATA drivers, op die manier, maar of dat de SATA drivers specifiek voor de laptop van TS zijn, vraag ik me een beetje af.
Ik ook, maar niet geschoten is altijd mis en TS was al een paar uurtjes aan het zoeken geweest. In het ergste geval is hij nu nog twee uurtjes kwijt + een schijfje. Het lijkt mij derhalve de poging wel waard (2 uur + een paar dubbies voor een schijfje)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan