windows 7 enterprise activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

shamo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
Al dagen lang krijg ik een melding dat ik windows moet activeren. Ik heb het al geprobeerd met een programma en de key onder de laptop al geprobeerd. Maar niks lukte.

Het volgende komt te staan :

Er is tijdens het activeren van Windows een probleem opgetreden. Foutcode 0xc004f074. Raadpleeg het gebeurtenislogboek van de toepassing voor meer informatie.

Ik ben alleen niet zo handig met de computer, en kom niet echt overweg met het gebeurtenislogboek. Wat moet ik doen? Illigale versie is het NIET.
Alvast bedankt voor al het hulp. Ik waardeer het echt.

Volgens microsoft kan dit zijn doordat de tijd niet klopt, controleer dat dus even en stel het indien nodig bij. Mij lijkt het een beetje vaag, maar heb je al updates geïnstalleerd?

De tijd klopt niet? waar kan ik dat dan veranderen. En ik heb geen updates geinstalleerd, nee. Omdat ik ze niet heb gezien.

Laatst bewerkt door een moderator:
In bios kan je tijd en datum aanpassen, maar ook rechtsonder in systray.

Het antwoord hierop is simpel. Windows 7 Enterprise kun je niet met een key activeren. Deze is niet verkrijgbaar voor consumenten, en alleen activeerbaar met een zogeheten KMS server. Hiervoor zijn speciale keys die nodig zijn, en zijn alleen verkrijgbaar voor bedrijven. Welke versie staat er vermeld bij de key onderop je laptop? En welk "programma" heb je gebruikt om hem geactiveerd te krijgen?

Laatst bewerkt:
Er staat product : Presarlo A900. Windows Vista Home premium.
Ik heb hem nooit activeerd, ik heb hem gekocht van een kennis die hem had van zijn bedrijf die failliet is gegaan.

Daar zit je probleem al denk ik. De key die je hebt is voor een andere, minder uitgebreide versie. Als je die wil gebruiken, zul je de machine moeten back-uppen en opnieuw moeten installeren met de juiste versie, Home Premium in dit geval. Alleen dan kun je hem met deze key activeren.

Hartstikke bedankt. Ik zal het meteen even proberen. Weet u misschien waar ik Home Prerium kan downloaden?

. Weet u misschien waar ik Home Prerium kan downloaden?

Dan mag je dat zelf gaan zoeken. Volgens onze regels waar je zojuist mee accoord gegaan bent is vragen ernaar ook niet toegestaan

Wel de zojuist voorgestelde downloads.

Ik weet niet hoe ik u moet bedanken! Bedankt!

Geen dank, graag gedaan :D

Ik heb dus gedaan wat u me had gezegd. Alles is makkelijk verlopen. Maar nu krijg ik deze melding als ik de product key intyp : the product key you have entered does not appear to be valid windows 7 product key.

Hoe kan dit nou? Ik heb Windows 7 Home premium gedownload, precies zoals het er stond. Onderaan mijn laptop staat de product key, en alsnog wordt het niet accepteerd.

Iemand enig idee? Ik waardeer het echt.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat onderaan je laptop een 32BIT key staat en je nu een 64BIT versie probeert te gebruiken.

Nee, juist andersom. Ik heb de 32BIT gebruikt omdat ik de 64BIT niet op een cd kon branden. Dus ik moet toch de 64BIT eropzetten?

Welke stond er origineel op de laptop? 32 of 64bit?

Dat weet ik niet! Ik had de verkeerde windows versie erop, die heb ik gewoon vervangen door Windows 7 Home premium er op te zetten. Waar kan ik dan zien welke bit ik moet hebben?

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders lang met dezelfde tekst

Even kijken naar de specificaties hoe de laptop geleverd is.

Je moet op de site van de fabrikant van je laptop kijken. Daar staat waarschijnlijk of hij met 32 of 64 bit geleverd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan