windows 7 enterprise?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thel3om324

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
132
windows server 2008

heey allemaal, ik heb mijn computer omgebouwd tot een vps met extern bureaublad enzo, nou was mijn vraag: als je er windows enterprise op zet kan je er dan nog steeds gebruik van maken? want je moet een speciale menutje hebben die windows 7 home premium niet heeft enz. en mijn 2e vraag: kan je vanaf een normale windows bijvoorbeeld het ww veranderen ??
\

Gr33tz, Thel3om324
 
Laatst bewerkt:
win7 enterprise bied niet meer functie buiten basic

enterprise heb je enkel het voordeel dat je een lid van een domein kan worden.
en enterprise editie , is puur een getweakte versie van Windows zonder games het enige dat je meer hebt is Direct Acces.

dus als je het effectief als een server wilt gaan gebruiken raad ik Server2008 standard aan met enkele user CAL's
 
O sorry, ik bedoelde eigenlijk windows server 2008, maar kan je daarop ook extern bureaublad doen, en iemand machtiging tot alles geven behalve andere gebruikers te verwijderen? en is het mogelijk om meerdere gebruikers op 1 computer te laten gaan? of is dat niet mogelijk?

MVG, leon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
extern bureaublad kan je wel doen , maar je zal wel moeten user calls moeten aankopen.

je kan gebruikers beperken tot toegang te hebben , je kan specifieke rechten toekennen je kan ook zo de remote session aanpassen dat ze enkel programma kunnen open doen zoals wij doen , in het bedrijf de boekhouding kan alleen maar aan het boekhoudings programma als ze het programma sluiten word de sessie dan ook afgesloten.

en als je meerde gebruiker wil hebben op een terminal server moet je user calls aankopen.
dan kan je zover gaan zoals je wilt de user calls kan je aankopen per 5stuks.
 
A

Wel gratis je moet windows server aankopen ,de usercals je moet je port forwarden en een public static ip

Klinkt dus niet echt gratis e
 
Laatst bewerkt door een moderator:
forwarden kan ik,

maar ik zie dat het wel kan als het maar verschillende gebruikersnamen zijn, maar kan je het ook met windows ultimate doen, die rechten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste thel3om324,

Zoals alain1988 eerder heeft vermeld is het noodzakkelijk dat je vps "virtual private server" van buiten(internet) bereikbaar is daarvoor voordat zou je een portforward moeten doen op je router. omdat ik aan jouw posts niet precies kan zien wat je tot nu toe bereikt hebt zal ik een aantal punten opnoemen waaraan je zult moeten denken om de maximale uit je vps te halen.

1. Active directory domain services role installeren; dit maakt het mogelijk om met meerdere gebruikers in te kunnen loggen op je windows server en met behulp van deze role en gpo (group policy's) kan je je gebruikers rechten geven, netwerkschijven toepassen en veel meer.
2. Onthoud dat zonder het kopen van cal's je maximaal 2 remote sessie tegelijkertijd op je vps kan hebben. (vaak is dit genoeg voor prive doeleinde)
3. ben je niet van plan om je vps 24/7 aan te laten staan laat je dhcp server op je router staan.
4. Mail server or web server opbouwen? Advies! maak dan gebruik van VM's (virtual machines) zet niet alles op één windows server installatie. de reden waarom ik deze advies geef is omdat de vps worden vaak opgebouwd als leerdoeleinde en om natuurlijk gebruik van te maken. maar net zoals bij alles wat je leert soms gaat het mis en als je beperkte kennis hebt kan het vaker voor komen dat een herinstallatie de beste optie is.

ik hoop je zo een beetje de goede richting in gestuurd te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan