Windows 7 erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallo!

Sinds 29 augustus is mijn laptop met Windows 7 ineens enorm traag. Wat er precies gebeurd is weet ik niet, het gebeurde van de een op de andere dag. Eerst dacht ik aan een virus en heb dus Malwarebytes anti-Malware gebruikt en alle bedreigingen verwijderd. Het probleem is echter niet opgelost. Het opstarten van windows duurt ongeveer een uur. Na 30 minuten op het scherm 'Windows starten' te blijven hangen, duurt het nog een half uur om in te loggen en het bureaublad in beeld te krijgen. Eenmaal in Windows kan ik nog weinig, omdat alles waar ik op klik langzaam start of afsluit. Het viel mij op dat op de 29e meerdere Windows updates waren geïnstalleerd, dus deze wilde ik verwijderen, maar twee van de updates konden niet worden verwijderd. Verder heb ik een systeemherstel geprobeerd, maar er wordt aangegeven dat er geen eerdere versie is om naar te herstellen. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

beste merel al eens wat schijf opruiming gedaan waat cookies verwijderd en wat service uit geschakeld en is die windows 64 bit
opstarten met meterdere cpus
wat voor hard disk zit er in hoe groot is deze hoevol staat de harde schijf

Via Msconfig (gewoon in zoekbalk typen)
kan je onnodige programma's uitschakelen die bij computer opstart worden opgestart.
Daarnaast kan je onnodige programma's verwijderen via de configuratiescherm, of RevoUninstall.
Meestal zit er bij het installeren van een programma een ander programma aan toegevoegd zoals een extra taakbalk in jou browser, verwijder deze ook.
Voer schijfopruiming uit of gebruik CCleaner.
Desnoods laat jou Windows defragmenteren.

Hopelijk dat dit al helpt
Veel succes.
Met Vriendelijke Groeten Pablo.

in ggeval van ssd schijf als die er in zit raad ik af om een deframenteren af ivm levens duur van de schijf te behouden

Bedankt voor alle tips!
Msconfig heb ik al naar gekeken, ik ben alleen bang dat ik een proces beeindig dat nodig is voor het opstarten van windows. Ik probeer nu configuratiescherm te openen om de schijf op te ruimen, maar omdat alles steeds vast loopt kan ik helaas nog niet zoveel beginnen... Verdere tips zijn welkom! Ik hou jullie op de hoogte.

1. Activeer het aantal processors.
Ga naar: Start >> Uitvoeren
Typ: msconfig + [Enter]
Ga naar tabblad Computer opstarten → klik op Geavanceerde opties
Kies hier het aantal processors. Dit kan een belangrijke snelheidsverbetering zijn.

2. Lees deze handleiding voor een schone pc

3. Stel de Windows Prestatie Index opnieuw samen. Combineer [Windowstoets+Pause] →klik Systeemverhouding is niet beschikbaar

4. Heb je een ruime hoeveelheid intern geheugen 512 MB of meer?
Windows maakt gebruik van het ram-geheugen en wisselbestand om tijdelijke informatie weg te schrijven. Met een registeraanpassing zorg je ervoor dat de gegevens zo veel mogelijk in het ram-geheugen worden geplaatst en niet telkens naar het wisselbestand op de trage vaste schijf worden geschreven. In het Windows-register >>>>doe dit als volgt,
Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe
navigeer naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.
In het rechtervenster zoek je de vermelding DisablePagingExecutive . Dubbelklik erop en verander de 0 in het vak Waardegegevens in 1 . Nadat je het register hebt verlaten (Bestand, Afsluiten ), start je de PC opnieuw op, De wijziging is van kracht, Bij deze tip is het belangerijk om voor jezelf uit te maken of er een snelheidsverbetering optreedt, Zo niet, dan herstel je de oorspronkelijk situatie.

5. Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen vertraging, bevriezing & blauwe schermen voorkomen.
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel &; Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel &; Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

6. Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

7. Ga naar: Start >> Uitvoeren
Typ: msconfig + [Enter]
Ga naar tabblad Computer opstarten → waarna je 1-voor-1 alle processen inschakelt, opnieuw opstart en op die manier kan constateren wat de vertragende factor is....

8. Download SpeedFan
Ga naar tabblad → S.M.A.R.T. → selecteer Hard disk → kies voor de juiste schijf en klik erop → en maak een screenshot → post die in je volgende bericht.

Fijn dat jullie allemaal meedenken! Helaas is het probleem nog niet opgelost. Sterker nog, het is verergerd! Tijdens het opnieuw opstarten van mijn computer omdat wederom alles vast liep moet er iets fout zijn gegaan. Als ik nu opstart kom ik helemaal niet meer in windows. Tijdens het scherm 'windows opstarten' start de laptop automatisch opnieuw op. In de veilige modus worden wel bestanden geladen maar op een gegeven moment wordt ook automatisch opnieuw opgestart.

Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

1. bootrec /fixboot
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /rebuilbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.:)

zou eens schoone installatsie aan raden als dat gedaan heb zou wat testen doen of g eheugen nog goed is en hardeschjf dat deze nit versleten zijn

Het is al weer een tijd geleden dat ik deze vraag stelde, maar toch voor de volledigheid nog even een bericht met hoe het is afgelopen.

Op een gegeven moment kon ik onmogelijk in Windows komen en ik had al van alles geprobeerd. Opstartherstel (of systeemherstel?) werkte niet en zelfs in BIOS kon ik met een programma dat een vriend mij had aangeraden niet in Windows komen. Dus besloten om mijn laptop maar eens naar een kennis te brengen die er naar zou kijken. Resultaat: de hardeschijf bleek inderdaad kapot. Nieuwe hardeschijf gekocht en Windows opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren!

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan