Windows 7 - foutmelding Code 52 - USB massaopslag niet meer herkend (geen enkele)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHost14

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2011
Beste forumleden,

Graag jullie hulp gevraagd bij het volgende probleem. Sinds vandaag merk ik dat mijn USB drivers geen externe massa-opslagen accepteren (USB/externe harde schijf). Via apparaatbeheer krijg ik de volgende melding:

"De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)".

Ik heb reeds de drivers van de poorten opnieuw geïnstalleerd. Zonder succes. Poorten werken wel op met bijvoorbeeld een muis (draadloos). Daarnaast heb ik de op deze website beschreven acties opgevolgd:

http://answers.microsoft....13-478c-a184-0d1b7cd408b2

Ook deze registerwijzigingen hebben geen succes. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik zit totaal vast....

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Peter

En de oplossing van mij werkt ook niet. Vreemde fout er wordt van alles over geschreven, maar de echte simpele oplossing is er kennelijk niet. Wellicht heb je iets gedownload wat niet goed is en dus het probleem veroorzaakt. Hoe lang is dat geleden.

Heb je vista of windows 7. Ga dan eens terug met systeemherstel. Vaak verhelpt dit het probleem.

Kijk eerst eens even of je nog updates moet installeren als dat nog niet gedaan is.;)

Nee... dat was ook niet de oplossing. Het is inderdaad een raar verschijnsel maar ik heb weinig zin om de PC weer te formatteren én opnieuw te installeren. Maar ben bang dat er niks anders op zit. Het is ook niet zo dat de USB-poorten niet functioneren. Ze zien de harde schijf wel, echter geeft hij aan dat hij onvoldoende veilig is vanwege de ontbrekende digitale ondertekening (ondertekening is echter van Microsoft zelf....:confused:).

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh oke. Heb je gele tekens bij apparaatbeheer staan. Gooi ze er eens van af. Doe dat eens in de veilige modus. Steek in die veilige modus er eens een USB in en wacht eens af. Doet het niks dan weer gewoon opstarten en hetzelfde doen, maar dan de PC opstarten met de USB er in te laten zitten. Nooit geschoten is altijd mis.

Had je al systeemherstel gedaan.??

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad,

Als ik hem "inplug" en ik kijk bij apparaatbeheer staat er een uitroepteken bij "USB-apparaat voor massaopslag". Dit met de code 52 melding. Systeemherstel is overigens toegepast. Geen succes. Waarschijnlijk is het een melding welke eerder is ontstaan. Heb de laatste tijd namelijk geen USB-sticks of HDD's gebruikt.

Buiten de veilige modus heb ik alle usb-drivers eraf gegooid en later opnieuw geïnstalleerd (opstarten en dan installeert windows 7 de drivers zelf). Als er geen usb in zit, of een andere usb bijvoorbeeld van de draadloze muis, geven de poorten gewoon de bekende melding: "Dit apparaat werkt correct". Alleen voor usb-apparaten voor massa opslag krijg ik deze melding.

Voor de zekerheid heb ik de sticks op kantoor getest (ook windows 7). Geen problemen... functioneert naar behoren.

Stuurprogramma's zijn up-to-date... Reeds gechecked. Windows update en/of andere sources kunnen niets vinden...

PS. dank voor de antwoorden en het meedenken Manamana

Nee dat niet, maar ik zag in je eerdere bericht dat je op het werk windows 7. (ook windows 7). getest....had.

Mogelijk is dit nog wat: http://forums.mydigitallife.info/th...USB-Driver-Bug-(what-it-is-and-how-to-fix-it).

De tool in het bijgevoegde forum heb ik gebruikt, geen fouten gevonden in de drie bestanden (usbport.sys, usbehci.sys, and winusb.sys).

Wat ik nog wel tegen kom in de reacties (pagina 16) is een post van "burfadel":

Finally, Microsoft has released a proper USB update so the USB driver fix is no longer needed, update KB2615763-v2 correctly installs the latest files with version:
GDR 6.1.7601.17701
LDR 6.1.7601.21832

I've removed it from the mediafire download page

Download KB2615763-v2 from the hotfix repository (thanks to SoLoR):
http://updates.mihgroup.eu.org/

Iemand enig idee of dit mij de juiste kant op kan brengen? Heb op dit moment de laptop niet bij de hand dus kan het ook niet testen.

Probleem uiteindelijk opgelost door complete her-installatie van het systeem. USB-poorten functioneren weer.

Ja oke, dus de oplossing werd niet gevonden. Maar in ieder gaval je systeem werkt nu weer. Bedankt voor de terugkoppeling.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan