windows 7 gebruiken als server

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.175
Beste,

ik moet voor een klant een nieuwe server opzetten we hadden een server staan maar de klant vind dat deze te traag opstart.
nu hadden we het volgende in gedachten

we gebruikern windows 7 als server (deze start wat rapper op ultimate dan wel)
nu is de vraag is dit mogelijk dit is wat er op de server dient te komen:

SQL server 2008
ftp server , websert zowel http als https(ISS),domain server dus ook dns,mail server

de klant is niet zo heel supper groot maar toch hij sluit de server telken maal af als de dag taken er op zitten vandaar dat hij wilt overstappen
 
ik dacht dat het wel kan, maar dan moet je speciale software downloaden (in de meeste gevallen shareware) waarom probeert hij Windows 2008 server niet??
 
hebben we gedaan maar was te traag nu ben ik nu bezeig met windows 7 te instaleren en dan kijken hoe we het kunnen oplossen kan eventueel nog altijd een virtuele machine aanmaken daar op in en installen dat hij opstart wanneer hij boot
 
Een klant. Doe je voordeel met mijn advies. Een server draait altijd en start zelden op tijdens productietijd. Ik zie het probleem niet.

En de klant heeft dus geen geld voor een snellere server, maar wel voor SQL2008 licenties :confused:
 
een virtuele machine aanmaken daar op in en installen dat hij opstart wanneer hij boot
Geloof me.. dan kun je beter gewoon Windows 2008 draaien...
Dat is stukken sneller dan en virt. machine.. (plus geen dubbele licenties)
Maar om even op de vraag terug te komen..
Veel kun je oplossen door middel van de juiste software..

In windows 7 kun je in Conf. Scherm -> Software -> Windows onderdelen in- en uitschakelen IIS installeren..
Volgensmij zit hier ook FTP bij in.. Anders kun je natuurlijk ook FireZilla gebruiken voor FTP.
Je kunt natuurlijk ook Apache met SSL/TLS draaien..
Dan voor de DNS.. daar kun je MaraDNS voor gebruiken.
En volgens MSDN (link) kun je SQL server gewoon installeren op Windows 7..
Dan de laatste.. de mail server.. die kun je door Axigen ook op windows 7 draaien..

Dit alles kun je gewoon googelen trouwens ;)
En als het om een dedicated server gaat, kun je beter gewoon Server 2008 draaien...
Maakt het allemaal gewoon stukken makkelijker...
Iets geeft mij het idee dat het niet het starten van de server gaat..
Het opnieuw opstarten komt vrijwel nooit voor in de praktijk...
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor je antwoord maar heb er een andere wending aan gegeven heb linux server op gezet nu dit is wel niet gebruiks vriendelijk maar dit stelt de klant wel tevreden toch bedankt hoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan