Windows 7 geheel backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@TheKnight, 90Gb op cd's/dvd's branden lijkt me niet echt handig.
In het gunstigste geval heb je 10 dvd's nodig.
Gewoon naar de externe HDD en klaar is Lolliepop:)

Dus ff voor de duidelijkheid, ik moet backuppen naar mn externe hdd en dan kan ik zonder cd gewoon installeren vanuit die backup?

Ok:

Nee.

1. Acronis installeren
  2. Opstart-CD maken (met Veilige & Volledige versie, zie Opties)
  3. Met Acronis de Backup maken op bv. Externe Hardeschijf

Backup terugzetten op lege partitie:

1. Opstarten met Acronis-CD
  2. Veilige (intern) of Volledige (extern) versie kiezen
  3. Backup kiezen
  4. Schijf kiezen

Maar Ik heb gehoord dat je dan altijd dat programma erop no
Moet hebben, aks je het verwijderd krijg je fouten, lees maar even terug.

Ok, nog eens:

Met de Opstart-CD kan je zowel een Backup maken als terugzetten.

Mocht je Systeemschijf om wat voor reden dan ook op een dag "opeens" helemaal kaal geslagen of anderszins onwerkbaar geworden zijn, dan staat "dat programma" er dus logischerwijs ook niet meer op.

De gratis fabrikant-versies zijn trouwens beperkt, & daar kan je geen differentiele noch incrementele backups mee maken. Voor alleen je documenten e.d. kan je daar beter Windows Backup voor gebruiken, of je moet de volledige versie van Acronis kopen.

Nee, ik wil gewoon mn Windows 7 geheel backuppen en niets documenten alleen. Daar ga ik niet voor betalen, kan ik dus zonder die Akronis enzo gewoon vanuit mijn image installeren?

Laatst bewerkt:
Je hebt steeds weer nieuwe uitleg nodig zie ik, omdat elk antwoord voor jou weer nieuwe vragen op doet reizen misschien.
Maar omdat we hier niet meer kunnen dan je proberen zoveel mogelijk info te geven, en je die ervaringen toch echt zelf moet mee maken, kan je het het beste doen zoals je zelf denkt dat het goed is, en dan zie je of het geheel goed of minder goed is geslaagd.
Zoals een programma installeren, en dan met dat programma een image maken, al dan niet betaald of gratis, dat programma zit dan ook in de image ingebakken.
Dus alle image's die je terug zet, zal het programma weer te zien zijn.
En of alle software zich makkelijk laat kopieren, doe het met een geinstalleerde norton die up to date is zou ik zeggen, het effect kan anders zijn dan 1 waar geen norton in is geinstalleerd, aangezien er zo veel verschillende configuraties mogelijk zijn in multifunctionele systemen werkend op een hybride kernel, zal je er toch echt zelf achter moeten komen.
Als iemand hier zegt, werkt perfect in mijn systeem, dan lees je hoe dat in die persoon's systeem werkte.
Hoe het bij jou dan werkt kan niemand je gaan vertellen.
Dus als je niet leest en begrijpt lolliepop, en die dingen niet aan elkaar kan koppelen, dan is zo'n groot multifunctioneel systeem windows, of dat nu 7 of 8 is, een systeem waar je de weg in kwijt kan raken.
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan