windows 7 harde schijf is nu x c en d weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabeltje09

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste,

Bij deze een vraag, ik was effe aan het computer op mijn laptop acer extensa 5220.
tot dat ik een blue screen kreeg. Ik dacht effe opnieuw opstarten maar ik kom niet in mijn windows 7 of windows vista.

Als ik mijn laptop aan zet, kan ik kiezen tussen windows 7 of vista bij alle twee start hij niet door hij blijft hangen, met F8 krijg je verschillende optie's maar werk ook niet.

Ik krijg wel een prompt te zien n.l. X>
Doe ik dir/w
Krijg ik een paar submenu's maar hij geeft aan dat de harde schijf 4 gig is, terwijl het een
samsung 250 gb harde schijf is.

De Bios herkent de harde schijf wel tenminste hij staat erin..
Is de harde schijf misschien niet goed hij is 250 gb, en in de laptop zat orgineel 80 gb in.

Ik krijg ook een optie te zien load drivers dan kan je kiezen load of refresh maar er verschijnt niets. Moet ik hier misschien een driver voor mijn harde schijf installeren??

Ik laat het hier even bij, hopelijk dat ik iets van jullie te zien krijg, alvast bedankt.

Ja dat heb ik geprobeerd, niets werkt krijg meteen een foutmelding.
Ik kan wel naar command prompt gaan, dan kom ik op X uit i.p.v. C:> waar windows 7 op staat of D:>waar vista op staat. En X schijf is maar 4 gig hoe kan dat?

In je 1ste post staat
is de harde schijf misschien niet goed hij is 250 gb, en in de laptop zat orgineel 80 gb in.

Heeft het dan wel gewerkt met de 250 gb? of was het gelijk al vanaf het begin dat tie het niet deed?

oke vaag..

voordat het gebeurde had je nog iets vaags gedaan er mee of iets? nieuw programma geinstaleerd of iets? Laptop te hard gestoten of laten valen waardoor de HDD kapot gegaan zou kunne zijn

het is vaag allemaal, zo denk ik er ook over ik snap er ook geen bal van dat het zo op eens kapot is. Harde schijf is een half jaar oud. In eens ging de laptop op blue screen.

Is er een manier om in mijn harde schijf te komen? bijv. een boot cd? zo ja waar kan ik dat downloaden? en of mijn harde schijf een driver nodig heeft. en als laatste is het mogelijk om de harde schijf te formatteren.

het is mogelijk om vanaf de command promp de hdd te formateren mits je vanaf de DVD in command promp zit! maar ik zou het niet aan raden want al tie al aangeeft dat tie maar 4 GB is! kan je is kijken of er nog meer partities zijn op de 250 gb hardeschijf?

probeer dit is:
diskpart

en dan:
list disk

en dan kijk je hoeveel die daar aan geeft daar komen al je hdd's te staan!
daarna kijk je goed welke hdd je wilt op het begin van het rijtje staat disk 0 disk 1 etc (dat staat dus voor al je hdd's

Daarna doe je: select disk (en dan het nummer van de schijf b.v. select disk 1)

Daarna doe je: list partition

Ik zit in diskpart dan list disk ik krijg de volgende melding.
The are no fixed disks to show

O ja, schijf X is niet 4 gig, maar 33,5 MB NTFS File

Bij Recovery Tools krijg ik de volgende melding:

If your operating system ins't listed, load drivers and the install drivers for your hard disks.

Waar kan ik deze drivers vinden? of downloaden?

Met Ubuntu zag ik al mijn partities staan.
Maar ook dat er veel bad clusters op mijn harde schijf aan wezig is.

Harde schijf is nog geen 1 jaar oud.

Is het mogelijk om dat te herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan