Windows 7 herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
171
Hallo allemaal

Op mijn laptop staat standaard aangekocht Windows 7 Home Premium 64 bit. Nu zou ik graag een herinstallatie willen uitvoeren. Is het mogelijk voor met de licentiesleutel die onderaan men laptop plakt die opnieuw te activeren en is dit wel legaal? Het is misschien een google vraag maar kom het toch liever bij een vertrouwde bron vragen dat ik niet men laptop omzeep help. Waar kan ik een Nederlandse Windows 7 home premium 64 bit ISO terugvinden nu dat digital river er niet meer is?

Alvast bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan en mag (en = dus legaal).
Enige risico dat je loopt is dat wanneer je een paar keer teveel activeert (om de een of andere reden moet je Windows binnen 6 maanden bijv. 4x opnieuw installeren en activeren), je eerst even een telefoonnummer moet bellen (van Microsoft) waarna je tijdens dat gesprek een nieuw, legaal en gratis licentiesleuteltje krijgt.

Waarom zou je een ISO willen?
Als er geen DVD bij de machine is geleverd toen je 'm kocht, dan staat er ongetwijfeld een recovery op een verborgen partitie van de hdd van je machine.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle hulp ;) Hoe gaat een recovery precies in zijn werk? Ik heb namelijk altijd gedaan via ISO. Maar onlangs verwijderd omdat ik het al maanden niet meer gebruikt had.
 
Dat hangt helemaal af van de door de fabrikant gebruikte software voor recovery.
Om te beginnen moet je "DE" toets indrukken (bij het opstarten van de laptop) om de recoverysoftware te activeren.
Welke toets dat is, vind je in de handleiding van je laptop of, als je die niet meer hebt, op de website van de fabrikant.
Eenmaal de software geactiveerd is het een kwestie van de aanwijzingen op het scherm volgen.
Houd er wel rekening mee dat alles wat je zelf op de laptop hebt gezet, programma's, foto's, muziek, films, kortom je eigen bestanden, verdwenen zijn na de recovery. De machine wordt door de recovery herstelt naar de situatie zoals die was toen jij 'm nieuw ontving.
 
Ok bedankt voor de info. Uiteraard heb ik altijd alles op een externe HDD staan. Ik ga zeker een kijkje nemen dan op de Toshiba website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan