Windows 7 herkent de D: schijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainBri

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een probleem met mijn 2e harde schijf, nadat ik Partition Magic heb geïnstalleerd. Waardeloos programma dat niet werkt op Windows 7, daarom zal ik het programma nooit meer gebruiken.

Dus, na het opstarten van partition magic vroeg het om een probleem te verhelpen, ik drukte op Ja, PC opnieuw opgestart en mijn 2e schijf (D: ) was weg.

Toen perongelijk in Schijfbeheer de D: schijf als actief gemaakt, waardoor m'n laptop niet meer kon opstarten. 5 uur later had ik het opgelost met een simpele recovery CD die de C: schijf weer als actief maakte, de laptop kon weer opstarten.

Maar nu heb ik dus het probleem dat mijn D: schijf nog steeds verdwenen is.
Zie hier:

fkofm8.png

Ik heb schijfbeheer opgestart, en deze geeft het volgende aan:

2qvtf82.png

Ik heb ook al geprobeerd om de D: schijf (die nu geen letter heeft)

jadrp0.png

een nieuwe letter te geven, dan krijg ik dit bericht:

29nxxzp.png

Ik heb uiteraard al een aantal keer op Vernieuwen gedrukt

eeid2.png

En de PC meerdere keren opnieuw opgestart, net zoals Schijfbeheer.

Ook al een systeemscan gedaan, kwam niks uit:

29e0zmc.png

MiniTool Partition Wizard geeft aan dat de D: schijf er wel is, alle bestanden staan er ook op. (De D: Schijf heet "Data")

97upav.png

Nu ben ik een beetje radenloos, wat moet ik doen?

P.S. Ik heb een externe schijf beschikbaar, in het geval dat er een format gedaan moet worden :)

Elke tip is welkom!

Laatst bewerkt:
Tsja, de vraag is of je nog met de plaatsing en grootte van de partities bent gaan schuiven in Partition Magic.
En ja, Partition Magic is niet geschikt voor W7, maar dat weet je nu onderhand.

Ben je níet gaan schuiven, dan kun je kijken of EASEUS Partition Recovery of TestDisk de partitie weer terug kan brengen.

Succes,

Tijs.

Hoi !

Met Easus PM (zie boven) partitie maken van de niet-toegewezen ruimte en die formatteren.....klaar !

Greetz,

Harry.

Hardstikke bedankt voor de reacties! Ik ga nu aan de slag :)

P.S. ik ben niet gaan schuiven met partities, dus ik ga even kijken naar TestDisk en EASEUS.

Laatst bewerkt:
Update:

Het is opgelost met een combinatie van Schijfbeheer & EASEUS!

Eerst met EASEUS alle bestanden op een externe harde schijf gezet, daarna met Schijfbeheer de schijf verwijderd, opnieuw kunnen aanmaken, en daarna alles van de externe schijf weer teruggezet.

Héél erg bedankt voor de tips, vooral dnties!

Harry Snor, ik kon met EASEUS geen nieuwe partitie maken, maakt verder niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan