CaptainBri
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jul 2010
Hallo allemaal,
Ik heb sinds gister een probleem met mijn 2e harde schijf, nadat ik Partition Magic heb geïnstalleerd. Waardeloos programma dat niet werkt op Windows 7, daarom zal ik het programma nooit meer gebruiken.
Dus, na het opstarten van partition magic vroeg het om een probleem te verhelpen, ik drukte op Ja, PC opnieuw opgestart en mijn 2e schijf (D: ) was weg.
Toen perongelijk in Schijfbeheer de D: schijf als actief gemaakt, waardoor m'n laptop niet meer kon opstarten. 5 uur later had ik het opgelost met een simpele recovery CD die de C: schijf weer als actief maakte, de laptop kon weer opstarten.
Maar nu heb ik dus het probleem dat mijn D: schijf nog steeds verdwenen is.
Zie hier:
Ik heb schijfbeheer opgestart, en deze geeft het volgende aan:
Ik heb ook al geprobeerd om de D: schijf (die nu geen letter heeft)
een nieuwe letter te geven, dan krijg ik dit bericht:
Ik heb uiteraard al een aantal keer op Vernieuwen gedrukt
En de PC meerdere keren opnieuw opgestart, net zoals Schijfbeheer.
Ook al een systeemscan gedaan, kwam niks uit:
MiniTool Partition Wizard geeft aan dat de D: schijf er wel is, alle bestanden staan er ook op. (De D: Schijf heet "Data")
Nu ben ik een beetje radenloos, wat moet ik doen?
P.S. Ik heb een externe schijf beschikbaar, in het geval dat er een format gedaan moet worden
Elke tip is welkom!
Ik heb sinds gister een probleem met mijn 2e harde schijf, nadat ik Partition Magic heb geïnstalleerd. Waardeloos programma dat niet werkt op Windows 7, daarom zal ik het programma nooit meer gebruiken.
Dus, na het opstarten van partition magic vroeg het om een probleem te verhelpen, ik drukte op Ja, PC opnieuw opgestart en mijn 2e schijf (D: ) was weg.
Toen perongelijk in Schijfbeheer de D: schijf als actief gemaakt, waardoor m'n laptop niet meer kon opstarten. 5 uur later had ik het opgelost met een simpele recovery CD die de C: schijf weer als actief maakte, de laptop kon weer opstarten.
Maar nu heb ik dus het probleem dat mijn D: schijf nog steeds verdwenen is.
Zie hier:

Ik heb schijfbeheer opgestart, en deze geeft het volgende aan:

Ik heb ook al geprobeerd om de D: schijf (die nu geen letter heeft)

een nieuwe letter te geven, dan krijg ik dit bericht:

Ik heb uiteraard al een aantal keer op Vernieuwen gedrukt

En de PC meerdere keren opnieuw opgestart, net zoals Schijfbeheer.
Ook al een systeemscan gedaan, kwam niks uit:

MiniTool Partition Wizard geeft aan dat de D: schijf er wel is, alle bestanden staan er ook op. (De D: Schijf heet "Data")

Nu ben ik een beetje radenloos, wat moet ik doen?
P.S. Ik heb een externe schijf beschikbaar, in het geval dat er een format gedaan moet worden

Elke tip is welkom!
Laatst bewerkt: