Windows 7 Home Premium 64 bits - afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pomme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
4
Als ik af wil sluiten krijg ik eerst een scherm waarop twee buttons staan met daarop (waarschijnlijk): Afsluiten forceren en Annuleren. Ik weet dat niet zeker, want voordat ik het goed en wel kan lezen, gaat de computer door met afsluiten.
Het gevolg is dat nog openstaande programma's niet goed worden afgesloten, wat bijvoorbeeld leidt tot beschadigde tekstbestanden.
 
Allereerst de vraag of deze pc wel geschikt is voor Win7.
 
Het is een ACER Aspire M3920 met een Intel Core i7-2600 processor.
En ik vergat nog te melden: als ik wil afsluiten, sluit de computer de programma's wel af, maar de computer blijft aan staan.
De enige oplossing is dan om de computer uit te schakelen door enkele seconden de uitknop ingedrukt te houden.
 
Laatst bewerkt:
probeer ccleaner, opschonen je pc dus alles aanvinken en register laten zoeken naar problemen en oplossen.

Heb hetzelfde gehad en is opgelost.
 
Toch geen registeraanpassing doorgevoerd i.v.m. sneller afsluiten?
 
het hoort zo dat hij het afsluit.
want bij vorige versie zoals: XP en Vista waren ere probleemen met afluiten. dus heb ze het zo gedaan, het beste kan je niet op alsuiten forseren want dan sluit hij niet goed af en start hij langsaam op...(weet er zelf heel veel van want heb ik ook een keer gedaan en nu nooit meer want dan duurt het 6min. met opstarten:()
 
Dank je, nickvtje!
Mijn computer is kennelijk zo snel dat ik niet de kans krijg te reageren op de melding.
Vervolgens forceert de computer de afsluiting, met de bekende gevolgen...
Blijft nog het probleem dat de computer daarna aan blijft staan en dat de enige oplossing is om de computer uit te schakelen door enkele seconden de uitknop ingedrukt te houden. Wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn?
 
De computer kan nog steeds alleen maar uitgeschakeld worden door de uitknop enkele seconden ingedrukt te houden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?!
Iemand een oplossing voor dit probleem?
 
staat er dan iets in dat lijse met progammas waar hij op wacht???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan