Windows 7 Home Premium installeren over illegale Windows 7 Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Gebruiker (oudere man; cursist) heeft 6 maanden geleden in een winkel een PC met Windows 7 gekocht. Winkel is inmiddels verdwenen. Windows 7 blijkt illegaal.
Mijn cursist heeft nu doorgeklikt naar de webshop van Microsoft en een legale code voor Windows 7 Home Premium gekocht. Echter, deze code werkt niet want de geinstalleerde versie is Windows 7 Ultimate.
Een disc met Windows 7 HP is uiteraard ook niet aanwezig.
Wat is nu de makkelijkste manier om eea in orde te krijgen, dus om W7 HP te installeren over de bestaande illegale W7 Ultimate ?
 
Heb je (de cursist dan) de windows 7 home premium cd ook? of heeft hij alleen een key gekocht? Je zou dan namelijk alsnog die cd moeten kopen. Tenzij je natuurlijk een windows 7 home premium download en daarmee installeert, maar dan loopt je dus alsnog de kans dat de key niet werkt... Kopen dus die cd, tenzij u/jij hem al hebt, dan kan hij die gebruiken en zijn eigen key gebruiken;)
 
nee de pc is afgeleverd zonder cd. en ik heb zelf alleen een windows 7 professional disc
 
Mpf. Tja dan zal je het moeten kopen of toevallig iemand tegenkomen (buren/kennissen van jou en je cursist) die een home premium cd hebben!
 
Maar dit is toch eigenlijk te zot voor woorden.
De arme man is bedonderd; gaat heel eerlijk doorklikken via de webwinkel van Microsoft, koopt een code en moet dan alweer geld uitgeven voor een disc?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
 
VOlgens mij bevat de code ook een download link. Even goed kijken op de Microsoft site. Daarnaast zijn volgens mij alle Windows 7 cd's gelijk.

Afhankelijk van de ingevoerde code installeert hij een andere versie.
 
@RogerS
Lijkt me niet. Want er worden bepaalde onderdelen dan geinstalleerd die je eigenlijk niet kan gebruiken... Dus dat zou me vreemd lijken, maar kijk inderdaad anders eens naar een download link vanaf de microsoft site zelf:thumb:
 
Dank voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels contact gehad met de eigenaar van het systeem. Hij heeft me een printout van de orderkwitatntie gegeven maar daar staat wel een ordernummer, de product key en het bedrag etc. op maar geen koppelingen.
Welke link moet ik hebben?
 
@Luuknl. Zie -> http://tweaks.com/articles/40135/install-any-edition-of-windows-7-from-any-windows-7-dvd/ . Ongeveer hetzelfde geld voor office. Afhankelijk van de ingevoerde licentiekey worden bepaalde onderdelen wel of niet geactiveerd.

@PH-RVG. Zie de link hierboven in mijn post. Een directe download link naar de microsoft site heb ik niet, maar er is vast ergens iemand die al een pc heeft met Windows 7. Kopieer daarvan de DVD en pas de DVD aan volgens bovenstaande handleiding.
 
Hierbij diverse links voor het LEGAAL downloaden van de diverse Win7 versies, welke met de gekochte productkey normaal geactiveerd kunnen worden:

http://forum.notebookreview.com/win...-7-download-links-just-like-vista-before.html

Dankjewel. Dit had ik al gevonden en geprobeerd, maar de product key die mijn cursist heeft gekocht werkt alleen met Nederlandse Windows en die staat er nog niet bij ...

Ik ben bezig met de suggesties van RogerS en zal berichten als ik verder ben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan