Windows 7 HP tijdelijk omzetten naar Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Beste helpmijers,

Voor school moest ik een laptop hebben, mooi een laptop gekocht. Standaard Win 7 Home Premium erop.
Nu blijkt dat we op school software krijgen wat niet werkt op de Home versie. Je moet perse Professional, Ultimate of Enterprise hebben.
Nu de vraag, is het mogelijk dat je Windows (en het installatie programma) kunt laten geloven dat hij Professional is?
Zodat ik de software kan installeren en daarna weer kan overzetten naar Home, waar ik dus ook een key voor heb.
Ik heb al wel gekeken, maar dan moet je een Windows DVD hebben, die heb ik dus niet. En dan moet je echt upgraden, ook met een Pro key.
Dus bij deze de vraag of dit mogelijk is.

Alvast bedankt,

Jelle

legaal is het niet mogelijk om je computer gratis te upgraden naar een duurdere versie van Windows.

Doe je een IT opleiding dat dat per se nodig is? Want dan kan je misschien via school wel een gratis licentie bemachtigen.

Gratis upgraden gaat in ieder geval niet lukken, ook niet tijdelijk. Je kunt een trail installeren, maar dan ben je na 30 dagen weer terug bij af.

@dennisdennis12 Is het echt niet op een of andere manier mogelijk om het voor 1 dag te doen? Anders kan ik dat programma niet installeren, en dus niet bezig voor school.

@k1pje Ik doe geen opleiding, maar de opleiding Engineering. Via School kan ik dan Simatic Manager krijgen. Maar geen licentie voor de duurdere versie van Windows.
Het programma werkt alleen op een Pro, Enterprise of Ultimate editie. Ik wil dus kijken of ik dit kan omzeilen door Windows tijdelijk te laten denken dat het een Pro installatie is. En dan weer terug zetten naar Home. Kijken of dat programma dan nog steeds draait.

Heb je al bij de helpdesk van die Simatic software nagevraagd of die 'hogere' versie werkelijk vereist is? En waarom dat dan zo is?

Enige flinke verschil tussen Home en de 'hogere' versies is namelijk dat de Home versie niet in een Windows-domein kan worden opgenomen, dus je kunt je afvragen of er dan niet een additionele eis is dat (zelfs) een Windows-domein moet worden gebruikt? In dat laatste geval ben je ook niet klaar met een 'hogere' Windows versie, maar moet je ook een Windows-domeincontroller optuigen... :rolleyes:

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties Nee, dat is het niet. Want een klasgenoot van mij die heeft een "werklaptop" zo'n Lenovo ding. Daar heeft hij Win 7 Pro op, deze werkt gewoon als standalone. En daar wou de software gewoon op installeren. En dat werkte ook... Dus ik denk dat het probleem is dat je perse een "zakelijke" windows moet hebben, zodat je het thuis niet kan gebruiken ofzo. Want als het een domeincontroller probleem is, was dat opzich geen probleem omdat ik thuis wel een "test" server heb met DC en de hele reutemeteut ;-)
Dan moet ik misschien toch gaan denken om up te graden naar een hogere... Alleen dat is niet optimaal heb ik al gehoord...

Dan blijft wat mij betreft over:
Heb je al bij de helpdesk van die Simatic software nagevraagd of die 'hogere' versie werkelijk vereist is? En waarom dat dan zo is?

Ik vind het namelijk erg vreemd, gegeven dat er functioneel zo weinig verschillen zijn tussen Home aan de ene kant en Pro/Enterprise/Ultimate aan de andere kant...

Tijs.

Rare school, dat ze eerst zeggen je moet een laptop kopen, en later er mee komen, oh ja, windows home premium is niet genoeg... Lijkt alsof het hun daar niet zo geïnteresseerd zijn in dat jij eerst premium aanschaft en nu achter ultimate aan moet.

De verschillen in die systemen zijn wel groter dan je op het oog denkt, maar dat zit meer in de beheerders functies.
Ook groepsbeheer gpedit (group policy editor) kan je niet aanspreken in windows home premium, die modules zijn er gewoon niet in premium, in de hogere versies wel, maar dat gebruik je als thuisgebruiker doorgaans niet, vandaar de naam HOME premium.

Ik wil dus kijken of ik dit kan omzeilen door Windows tijdelijk te laten denken dat het een Pro installatie is. En dan weer terug zetten naar Home. Kijken of dat programma dan nog steeds draait.

Dit kan helemaal niet. Dus deze vraag is wel opgelost, alleen het antwoord was niet prettig misschien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan