Windows 7 instaleren op Linux Ubuntu 13.10.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xkillcamx

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2012
Berichten
24
Hallo, Ik heb Sinds een paar dagen Ubuntu op me Laptop geinstaleert (Asus R510C), Maar ik wil nu toch over een Windows 7 (Dualboot of heel linux eraf maakt me niet uit). Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Windows 7 geinstaleert te krijgen, Ik heb het al geprobeert met USB, Ik gebruik dan ook tools zoals als Unetbootin maar dan kan ik me USB niet zien en ik heb hem ook als Boot geflagged. Ook heb ik het op een windows systeem geprobeert met de microsoft tool ´Windows 7 to Bootable USB/DVD´ Eerst starte die nog wel op tot ik een Schijf moest kiezen waarop windows zou kunnen instaleren, Ik kon toen niks kiezen want dan kwamen er allemaal errors. Ik heb toen alle Partitions verwijdert en nog steeds kreeg ik allemaal Errors waarom die niet kon instaleren. Nu wil Windows helemaal niet meer Booten, De USB staat wel in de BIOS en ik hlveb verschillende ISO´s geprobeert maar zonder succes. Ubuntu instaleert die trouwens wel zonder problemen.
Ik heb echt hulp nodig met dit, Ik ben namelijk een gamer en dan is Linux niet een goede combinatie.

Alvast bedankt voor de moeite,
Robin.
 
Als je je eerst had in gelezen in Linux, dan had je geweten dat spellen spelen nog niet helemaal je-van-het is. Dus dan had je je deze moeite allemaal bespaart gebleven.

Afin, het nu nu eenmaal zo.
Heb je een legale cd/dvd van Windows?

Mocht je een dualboot willen, dan met GPArted de hele Ubuntu verwijderen en dus de HD in de oude staat terug brengen. Maak hem dan NTFS. Maak dan een tweede partitie aan en die maak je EXT4.
Dan ga je daarna eerst Windows installeren op de partitie die dan al is aangemaakt. De installatie van Windows zal deze partitie zelf herkennen.
Nadat je Windows hebt geïnstalleerd, dan installeer je Ubuntu. Kies dan handmatig bij de schijnfindeler en kies voor de ext4 partitie.

Wil je alleen Windows? Dan met GParted de hele HD formatteren en NFTS maken.
Daarna Windows installeren.

Heb je een cd/DVD dan start je daarmee op. Heb je een ISO ergens van internet geplukt, dan weet je nooit of dat gaat werken, zeker als je geen nummertje hebt.
Heb je wel een nummertje dan zul je de exacte ISO op moeten sporen van hetgeen waar jij dat nummertje van hebt.
 
Oke, ik heb alles geformateert naar NTFS maar nu opent ie de instalatie niet, De USB staat niet in de BIOS en met CD werkt het ook niet.
Hoe kan ik nu de instalatie openen?
 
OKee, de vraag staat op opgelost, maar is hij dat ook?
ALs je nu bij de install bent (gisterenavond dus)....dan is het nu geïnstalleerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan