Windows 7 install.: driver(s) netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hoi,

Ik moet (XP is op) een nieuw besturingssysteem installeren. Het is Windows 7 Home Premium 64-bit geworden.

Na al weken te hebben geknobbeld hoe ik dit alles moet doen, lijkt het alsof ik een redelijk geruststellend persoonlijke handleiding heb kunnen maken.

Op één ding na, de drivers. Om niet te onder te gaan aan deze klus, heb ik besloten alleen de driver(s) voor de netwerkkaart gereed te houden.

Ik heb een AMD Athlon ™ 7750 Dual-Core Processor, MMX, 3DNow (2 cpus), 2,7 GHZ
Micro-Star International CO., LTD
System Model: MS- 7388
Er komt 6 GB RAM DDR2 667 in.

In apparaatbeheer onder netwerkadapter staat:
Realtek PCIe GBE Family Controller.
Farbrikant Relatek Semi-Conductor Corp.
Stuurprogramma versie/ bestandsversie: 5. 818.912.2013 built bij Win DKK

Waar kan de driver(s) vinden?

Alvast reuze bedankt voor je hulp.

Groeten,
jan45678

Ik wil dringend adviseren alle stuurprogramma's te backuppen.
Een eenvoudige manier om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Drivermax te gebruiken.
Het programma kun je hier downloaden. Kies na het opstarten van het programma Driver backup and restore.
drivermax.png

Klik op de foto voor een vergroting...

Laatst bewerkt:
Adh van de gegeven info, kom ik op deze link uit.

Backuppen van drivers gebaseerd op een oudere OS heeft geen zin als je een nieuwere OS installeert.

Bedankt voor je hulp.

Het is inderdaad beter alle stuurprogramma's te back-up. Maar dit kon/kan ik niet.

Met dit programma moet het gaan lukken.

Maar dan krijg ik de stuurprogramma's voor Windows XP Professional 32-bit.
En ik ga over op Windows Home Premium 64-bit.

Gaat dit dan werken?

(Na het plaatsen zag ik de reactie van Jackall)
Groeten,
Jan 45678

@Jackall,

Bedankt voor je link. Maar jan45678 is verre van een licht met deze spullen. Ik weet niet hoe ik zo aan de gezochte driver(s) moet komen?
Voor de andere drivers (niet die voor de netwerkkaart) heb ik mijn hoop gevestigd op MSI LIve Update.

Groeten,
jan

Hoi Jackall,

Nu zie ik pas dat ik naar beneden moet scrollen en Win 7 in kan vullen. Er komen 4 drivers uit.

Deze moet ik allemaal downloaden? Ik ga het nu proberen.

Groeten,
jan.

Het wil niet lukken.
Ik heb FlashGet gedownload, de drivers opgeslagen onder mijn documenten en ze vervolgens gekopieerd naar een USB-stick. Hierbij kreeg ik de mededeling ‘Het doel kan dit soort documenten niet verwerken’. Zowel onder mijn documenten als op de USB-stick staan pagina’s van MSI, en geen drivers. Plots verscheen er nog een venster dat HTML import was mislukt.

Ik kan geen oplossing vinden op internet.

Alvast wederom bedankt voor je tijd en moeite.

Groeten,
Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt Flashget niet gebruiken, want elke driver-link op de pagina van Jackall (met Win7 64 aangegeven) gaat naar een html pagina, is dus niet een directe download!
Download ze dus 1 voor 1 door te gaan naar de pagina waar elke individuele driver naar verwijst.

Overigens ben ik niet 100% zeker dat Jackall de goede link heeft, want deze zoeklink vermeldt meer dan alleen de K9A2 CF als uitkomst. Wellicht heeft hij nog wat extra informatie gebruikt om tot dat ene moederbord te komen?

Tijs.

Dnties, bedankt voor je reactie.

Op de pagina waar jij naar verwijst staat mijn moederbord er niet letterlijk bij. Op deze pagina staat o.a.: K9A2 Neo 2, K9A2 Neo-F en K9A2 CF.

In de binnenkant van de computer staat:

MSI K9A2 Neo
MS 7388 VER : 1.0
FC micro star mode 7388

Uit 2 gedraaide scans m.b.t. de geheugenuitbreiding kwam:

1:
Manufacturer MSI
Model K9A2 Neo (MS-7388)
Revision 1.0
Chipset Manufacturer AMD
Chipset 770
Socket AM2+

2:
MSI Motherboard K9A2 CF
Moederbord Merk:
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
Moederbord Model:
MS-7388 1.0

Mag hieruit worden aangenomen dat K9A2 Neo hetzelfde is als K9A2 CF??

Als je op de link van Jackall doorklikt naar de download zegt MSI: It's recommended using resume download software like FlashGet to avoid interruption.’ Hij is fijn, hij is fijn, dit werkt dus niet!!!

Jij zegt: ‘Download ze dus 1 voor 1 door te gaan naar de pagina waar elke individuele driver naar verwijst.’

Ikke niet snappe. Als ik op de downloadlink klik, kom ik op de pagina waar ik gisteren ook kwam. De pagina waar MSI FlasGet aanbeveelt. Een ander mogelijkheid is maar gewoon downloaden, daar doet hij bij de eerste driver meer dan 2 uur over met mogelijke interruption. Is dit de manier die jij bedoelt??

Wederom alvast reuze bedankt voor je hulp, genomen moeite en geïnvesteerde tijd.

Groeten,
Jan45678

Ok, even snel & smerig:

http://nl.msi.com/service/download/

Ga daar naar MSI Live Update, onderaan: Klik hier.

MSI Live Update

Downloaden, installeren, uitvoeren, laten scannen met Internet-verbinding, uitzoeken wat je leuk vindt.

Oppassen met FirmWare, mogelijk CrapWare. Wel MSI...

Laatst bewerkt:
Vreemd verhaal dat er 2 types moederborden uit jouw 'scan' gekomen zijn, maar blijkbaar zijn de onderdelen hetzelfde op beide moederborden, vermoed ik.

Wat ik bedoelde met het Flashget verhaal is dat je (soms) kunt kiezen voor "Flashget all", maar dat werkt niet op de download pagina die Jackall gelinkt heeft, want er staan geen rechtstreekse downloadlinks (zijn namelijk links naar subpagina's, geen links naar de bestanden zelf).
Natuurlijk kun je wel Flashget gebruiken om de individuele downloads te versnellen, maar dan moet je eerst die downloadlinks per stuk aflopen om de echte download te kunnen starten.

Tijs.

Hoi TheKnight en dnties,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb MSI Live Update 5 op USB gezet en het programma is vanaf de USB te installeren op de computer. Ben hiermee dan klaar? Ook als er geen werkende internetverbinding blijkt te zijn?

Groeten,
Jan45678

Nee, lijkt me niet dat je dan klaar bent: Die update utility werkt alleen als er een werkende Internet-verbinding is.
Je zult dus (minstens) een driver moeten installeren in Windows 7 64-bit voor bedraad internet (indien met kabel aangesloten) of draadloos internet (indien met kabel niet mogelijk is).
Voor bedraad kun je rechtstreeks bij Realtek terecht: hier
Kies een download-link van de tweede driver van boven in de bovenste tabel ("Win7 and WinServer 2008 R2 Auto Installation Program (SID:1632224)").

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dnties bedankt,

Ik hang aan de draad.
Ik heb genoemde driver, de tweede driver van boven in de bovenste tabel ("Win7 and WinServer 2008 R2 Auto Installation Program (SID:1632224)") UK1 (Engeland-London1) gedownload en op USB gezet. Als ik de USB in de verkenner open, zie hem staan. Maar als ik de USB in word open, staat ie er niet.
Komt dat omdat het een zip-bestand is. Van zip-bestanden krijg het heel warm. Hier heb ik nog nooit mee kunnen werken.
Is het zo goed gegaan. En heb ik hiermee, samen met MSI Live Update 5 op USB, deze hel achter te rug?

Groetjes,
jan45678

Je moet .ZIP bestanden niet openen met Word.
Rechtsklik op het .ZIP bestand op de memory-stick in Verkenner, en kies voor "Alles uitpakken...".
De uitpak-wizard maakt dan een nieuwe map waar de inhoud van het .ZIP bestand uitgepakt in komt te staan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dnties,
Heel erg bedankt voor je hulp, tijd en moeite. :love:

Ik loop mijn handleiding nog eens na, doe dan even andere dingen en dan ga ik W7 installeren.

Als het is gelukt of als er nog vragen zijn dan horen jullie van me.

Groeten,
jan45678

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan