Windows 7 installatie foutmelding (a required CD/DVD drive device driver is missing)

Status
Niet open voor verdere reacties.

toertje

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
hallo,

mijn harde schijf van mijn laptop is onlangs kapot gegaan.
nu heb ik een nieuwe (lege) gekocht, en deze in mijn laptop geplaatst.
Deze hd is compatible met mijn laptop (hp pavilion dv6 3142ed). Nu heb ik
windows 7 64bit gedownload en gebrand op een dvd en een usb maar krijg ik tijdens
de eerste stap in de installatie de foutmelding "A required drive device driver is missing. If you have a driver
floppy disk, cd, dvd or USB flash drive, please insert now.

Ik kom er maar niet uit. IK heb verschillende (Op het internet staande) oplossingen geprobeerd, maar
de melding blijft maar terugkomen. IK heb de cd gebrand met nero en het usb'tje met de windows 7 USB-dvd tool.

Ik hoop dat er snel iemand met een geniaal antwoord komt zodat ik deze melding kan omzeilen en mijn laptop
weer kan gebruiken.

Ik hoor graag van jullie!

Gr. Toer

Hoi,
driver ophalen bij HP en op usb zetten!
Als je een ISO hebt opgehaald dien je die te branden met software die ISO-bestanden ondersteunt, b.v. ImgBurn.
http://www.imgburn.com/index.php?act=download
Ik denk dat je daar de fout bent ingegaan, Win 7 heeft dat soort drivers gewoon aan boord voor de installatie.

Laatst bewerkt:
dat ben ik aan het proberen, maar ik lees overal iets anders.
Raid drivers? welke drivers en ik kan ook niet specifiek de drivers voor mijn laptop vinden.
Mijn laptop is een pavilion dv6 3142ED.

mijn dank is groot

ik heb de iso gebrand met nero 10. Deze heeft hem netjes op een dvd gebrand.
Ook heb ik diezelfde iso op een usb gebrand met het programma waar iedereen het op internet over heeft.
WINDOWS & USB_DVD TOOL...

Ja lees dat maar een goed door, branden op de laagste snelheid enz.

Het is ook mogelijk, dat in het BIOS de nieuwe harde schijf op AHCI ingesteld staat. Hiervoor is een driver benodigd die standaard de Windows 7 installatie niet kan vinden.
Stel in het BIOS de SATA schijf in op IDE. Kijk hierna of Windows wel geinstalleerd kan worden.

Het BIOS is gelijk bij het opstarten van de computer/laptop door meerdere toetsen te benaderen, vaak is het de ESC, F2, DEL of F1 toets.

Laatst bewerkt:
ict man,

deze oplossing heb ik indd ook al voorbij zien komen, maar nog niet kunnen uitvoeren.
ik kom in bios door op esc te drukken bij het opstartscherm, maar zie dan nergens IDE of SATA aangegeven.
f1,f2 of delete bezorgd mijn geen bios menu?

hopend op een antwoord

met escape kom ik bios setup. HIerin kan ik echter niks vinden over sata of IDE...

ik kom met escape indd bij de optie bios setup, maar hierin staat niks over mijn harde schijf...
geen sata of ide>

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat die mogelijkheid niet is, heb je RAID drivers benodigd.

De zogenoemde MassStorageDriver is vanaf de HP website te downloaden.
De link hieronder is de driver voor een Windows 7 32bit en 64bit installatie:
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp47501-48000/sp47983.exe

Download dit bestand op een andere computer. Doe net of je dit bestand installeert, laat het alleen uitpakken in een nieuw aangemaakte map op het bureaublad, Capture2.JPG
Hierna probeert de installatie zich te installeren, zorg dat je dit afsluit, Capture3.JPG.

Nu zie je een map op het bureaublad staan met de drivers erin. Deze kunnen we op een USB stick plaatsen.
Capture.JPG

Zorg voor een lege USB stick.
Doe de USB stick in de computer/laptop waar ook de bestanden op gedownload zijn.
Volg de volgende stappen om de usbstick klaar te maken:

Ga naar START
Typ in Windows 7 in de lege balk in: cmd (vanuit administrator account, anders als Administrator openen, Capture4.JPG)
Druk op ENTER
In het zwarte venster voer de volgende stappen in, na elke regel heeft een ENTER plaatsgevonden:
DISKPART
LIST DISK
SEL DIS (nummer van de USB stick, goed opletten! anders richt je schade aan, kijk naar de grote en meestal (niet altijd) is dit het laatste nummer)
SEL DIS b.v. 6
CLEAN
CRE PAR PRI
SEL PAR 1
ACT
ASS
EXIT
EXIT

Hierna kopieer je de map naar de USB stick. Zorg dat de USB stick in de computer zit waarop je Windows 7 64bit wilde installeren.
Start de installatie op. Uiteindelijk zal er gevraagd worden naar de drivers en kies dan de USB stick als locatie waar de drivers staan.
Met een beetje geluk zal alles nu wel goed moeten gaan.

RogerS
Tenzij je wel hele unieke hardware hebt is dit een typisch teken van een corrupte DVD. Download een nieuwe of van een andere bron. De officiele Windows 7 DVD's zijn te downloaden via digitalriver.
Of er is inderdaad sprake van een defect.

Laatst bewerkt:
Tenzij je wel hele unieke hardware hebt is dit een typisch teken van een corrupte DVD. Download een nieuwe of van een andere bron. De officiele Windows 7 DVD's zijn te downloaden via digitalriver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan