windows 7 installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo,
Vandaag heb ik vanaf de Microsoftsite Windows 7 RC gedownload en een iso gebrand.
De installatie startte voortvarend maar hij gaf al snel een foutmelding, via een BSOD (al voordat ik eventuele keuzes moest maken). Gaf aan dat er sprake is van een onherstelbaar hardware probleem 0x00000124 (0x00000004-0x813478D4-0x0000000-0x0000000). Ik draai momenteel Vista Home Premium (32bit) en voldoe volgens mij aan de systeemeisen voor Windows 7 d.w.z. 2,13 GHz, intern geheugen 2048Mbytes, DirectX 10 (kan echter niet zien of er sprake is van WDDM 1,0 driver of hoger), heb speciale partitie gemaakt van 50 GB maar ben nog niet in staat geweest om die tijdens de installatie aan te wijzen. Heb het naderhand ook nog geprobeeerd vanaf een schoon geinstalleerde Vista (vanaf een Ghost Image geinstalleerd) maar met hetzelfde resultaat. Het zou dan toch echt iets met de hardware moeten zijn. Wie weet raad?

Heb je met de maximale snelheid gebrand, dit levert namelijk wel eens problemen op.
probeer een wat minder snel te branden. Zo kan je Fouten verminderen.

Groeten Napst3r

Bedankt voor de reactie. Ik ga het zeker proberen en zal t.z.t. terug melden of dit het probleempje heeft opgelost.

Groeten,
Bekend2

Als aanvulling op de eerste reactie op dit topic:
Burn op de een-na-laatste stand (Bij Nero is de laatste stand 2x, dus doe je hem op 4x)

Hallo,
Bedankt voor de tips. Ik heb opnieuw de iso gebrand en wel op diverse snelheden. In geen van de gevallen werd door de computer anders gereageerd (kort na de installatie was begonnen kwam het BSOD scherm). Vervolgens geprobeerd met alle USB apparaten losgekoppeld. Zelfde verhaal.
De windows advisor (goeie tip) heb ik ook gedownload en gedraaid maar ook dan zie ik niet dat er belemmeringen zijn.
Ik heb uitkomst opgeslagen en als bijlage bij dit bericht gevoegd.
Wie het weet mag het zeggen

Bekijk bijlage windows 7 upgrade advisor3.docx

Hoi !

In Vista was de foutmelding (BSOD) 0x00000124 meestal het gevolg van drivers van graka en/of geluidskaart.

Er is 1 andere mogelijkheid: duik es in je bios en kijk of je HDD-settings correct staan !

Ik kreeg een tijdje terug een mailtje over dit onderwerp, met als conclusie: *Check your Hard
Disk settings in your BIOS if you're experiencing STOP
0x124 errors. It worked for me, so it may just do the same for you.*

Greetz,

Harry.

Oprecht bedankt voor je reactie Harry,
Ik weet niet zoveel van computers maar rommel er wel veel mee. Ben eigenlijk al lang blij dat hij het nog steeds doet (met dank aan Macrium Reflect waarmee ik af en toe een image terugzet).
Maar helaas ik weet niet wat Graka betekent en mijn geluidskaart is een Creatix SAA7131 (ik hoop tenminste dat dat een geluidskaart is). Deze kaart heb ik nu bijgewerkt maar het opstarten met windows 7 lukte daarmee nog niet.
De andere mogelijkheid kijken in de BIOS of de HDD-settings correct staan is voor mij ook niet simpel. Kijken in de BIOS lukt nog wel, maar dan moet ik er achter komen waar de HDD settings staan en vervolgens moet ik kunnen concluderen wat goed of fout is.
Dat laatste is misschien voor mij nog het lastigste.

Hoi !

Graka = grafische kaart !

Update die drivers ook es en probeer het opnieuw.

Lukt het nog niet dan wordt het inderdaad wat lastig voor computer-leek.

Greetz,

Harry.

Grafische kaart is Creatix SAA 7131 Hybrid Capture Device. Ook bijgewerkt. Computer daarna wederom opgestart met Windows 7. Geen verbetering.
Vooralsnog ben ik nu van plan om de kerstdagen af te wachten. Als de reviews over Windows 7 lovend blijven dan zal ik Windows 7 kopen en laten installeren op basis van No cure no pay (als dat lukt).
Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp.

Hoi !

Zover ik weet is de Creatix een z.g capture-card, bestemd om TV-programma's etc. op te nemen (Medion-PC ?)

Een grafische kaart is meestal een nVidia of Ati (soms: Matrox) kaartje.

Maar goed: ik begin nu het probleem te begrijpen !

Heb ook al eens iets dergelijks meeggemaakt met een Vista-installatie op een Medion.

De oorzaak zit in het niet matchen van de (universele) Win 7 DVD met een of meerdere versie's van het OEM-bios in de Medion.

Op te lossen d.m.v. een bios-update.

Maar je hebt gelijk: Win 7 is tot nu toe slechts een RC....

Greetz,

Harry.

Ben er even tussenuit geweest dus ik geloof dat ik mij vergis met de Creatix als grafische kaart. Als de grafische kaart meestal van NVidia is dan is mijn grafische kaart een NVidia Geforce 9500 GT. Deze was bijgewerkt (systeem vindt in ieder geval geen nieuwe).
Ik blijf verder maar bij mijn eerder genoemde plan temeer omdat ik zonder duidelijke instructies liever niet in de BIOS kom. Voorlopig doet alles het nog goed met Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan