windows 7 installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zedock

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe computer, deze werd geleverd zonder besturings systeem.
nu wil ik daar windows 7 op zetten maar ik kom daar verschillende problemen tegen.

in eerste instantie rebootte het systeem zichzelf automatisch nadat de installer klaar was met het laden van bestanden (direct nadat die grijze balken verdwenen zijn)..

na wat geprutst te hebben met een paar andere windows 7 cd/dvd's, 2 vista cd's en 3 verschillende ubuntu versies (waarvan bij alles de installatie bleef hangen, het proces stopte of om andere reden crashte) heb ik toen uiteindelijk windows XP 32 bit er op gezet..

wonder boven wonder deze deed het..

hierna na het instaleren van de meegeleverde drivers voor moederboard chipset enz, nogmaals windows 7 geprobeerd te instaleren, nu crashte hij bij het windows logo scherm.

in safe mode geprobeerd te draaien, toen deed de windows installer het tot het moment dat hij opnieuw op moest starten.. hierna kwam hij het installatie programma niet meer in (behalve in safe mode maar toen kwam er de error dat hij de installatie niet in safemode af kan maken). Het scherm waarop hij bleef hangen was weer bij het windows logo..

nu heb ik er windows xp 64 bit op gezet en draait ie tot nog toe primma, alleen graag zou ik weer windows 7 er op willen hebben..

iemand enig idee waarom er geen enkel bestuur programma op wilt draaien behalve xp? En hoe ik windows 7 weer op mijn machine kan zetten?

Inhoud computer:
8gb ram
MSI 970A-G45 moederboard
AMD FX 6100 processor (3.3ghz)
Club 3D GeForce GTX 560 Green Edition video kaart

Hallo,

Ik zit te denken aan je geheugen waar misschien iets mis mee is. Misschien is bij de assemblage iemand onvoorzichtig geweest. Bij onstabiel geheugen kunnen ook vreemde dingen gebeuren als het krijgen van blauwe schermen, misschien zelfs vastlopen en problemen met Windows 7 is volgens mij ook goed mogelijk.

Indien er geen garantiezegel op je kast zit is het misschien een idee als je een van je geheugen modules tijdelijk uit het moederbord haalt en dan probeert Windows 7 erop te zetten, lukt dit niet verwissel dan bankje één voor de andere (als er meer zijn verwissel ze dan met maximaal 1GB in je PC om het even te proberen.

Is je kast wel verzegeld, dan heb je garantie en kan je eventueel vragen of de winkel dit voor je wilt doen.

Trouwens, een mogelijke reden voor het wel werken van XP is omdat XP heel licht voor het geheugen is, en zeker voor 8GB! Bij XP wordt er misschien maar 100-300 mb gebruikt wanneer je heb opgestart hebt.

Hopelijk kan dit je helpen.
Succes!

Correctie!

Correctie: met maximaal 1GB bedoelde ik maximaal één geheugen module.

Alsnog succes!

Verwijderen van 1 geheugen module heeft gewerkt, daarna kon ik wel ineens installeren Dankje voor de hulp

Graag gedaan!

Goed om te horen dat het heeft gewerkt.

Met vriendelijke groet,
Nick.

Hallo,

Ik zit te denken aan je geheugen waar misschien iets mis mee is. Misschien is bij de assemblage iemand onvoorzichtig geweest. Bij onstabiel geheugen kunnen ook vreemde dingen gebeuren als het krijgen van blauwe schermen, misschien zelfs vastlopen en problemen met Windows 7 is volgens mij ook goed mogelijk.

Indien er geen garantiezegel op je kast zit is het misschien een idee als je een van je geheugen modules tijdelijk uit het moederbord haalt en dan probeert Windows 7 erop te zetten, lukt dit niet verwissel dan bankje één voor de andere (als er meer zijn verwissel ze dan met maximaal 1GB in je PC om het even te proberen.

Is je kast wel verzegeld, dan heb je garantie en kan je eventueel vragen of de winkel dit voor je wilt doen.

Trouwens, een mogelijke reden voor het wel werken van XP is omdat XP heel licht voor het geheugen is, en zeker voor 8GB! Bij XP wordt er misschien maar 100-300 mb gebruikt wanneer je heb opgestart hebt.

Hopelijk kan dit je helpen.
Succes!

Mooi dat het probleem is opgelost! Alleen nog een kleine toevoeging; Als het om instabiel geheugen gaat, dan crasht het systeem op verschillende momenten, en niet op één vast punt. In dit geval was waarschijnlijk een deel van het geheugen gewoon defect, niet instabiel.

PS. Ter verduidelijk: Bij 32-bit gebruikt hij maar één module, vandaar dat Windows XP 32-bit geen problemen op leverde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan