Windows 7 installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

eefjanssen

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2014
Berichten
8
Goede avond,

Vandaag heb ik geprobeerd om de PC van een vriend opnieuw te installeren maar loop steeds tegen hetzelfde aan.
Tijdens het installatie proces en na het aanmaken van partities krijg ik de volgende melding:

"er kan geen nieuw systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden"

Ik heb elke mogelijkheid geprobeerd:
- andere harde schijf
- andere Windows 7
- andere sata kabel
- bios reset
- bios sata naar IDE gezet en naar AHCI

Steeds komt de zelfde melding terug. Win7 installatie ziet de harde schijf wel, want ik kan gewoon partities maken. Voor het geval dat gevraagd wordt, ook heb ik het met 1 primary partitie geprobeerd, dit bracht ook geen oplossing.

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Bij voorbaat dank

edit: misschien handig om te weten: MSI B75AG43 is het moederbord
 
Wat nu als je eens geen partities aanmaakt en (vooralsnog) Windows de volledige grootte laat gebruiken voor de installatie? Ik neem overigens aan dat je wel de installatie-optie gekozen hebt waarbij Windows de schijf eerst even formatteert?

Daarnaast vind ik het wel intrigerend om te lezen dat je het bios hebt gereset en de sata hebt veranderd om Windows te kunnen installeren. Wat was er aan de hand met het systeem dat je Windows opnieuw moest installeren en waarom zou je de sata moeten veranderen bij een systeem waarop Windows (kennelijk altijd goed?) heeft gedraaid? Dezelfde opmerkingen / vraag over het resetten van het bios.
 
Laatst bewerkt:
Wat nu als je eens geen partities aanmaakt en (vooralsnog) Windows de volledige grootte laat gebruiken voor de installatie? Ik neem overigens aan dat je wel de installatie-optie gekozen hebt waarbij Windows de schijf eerst even formatteert?

Dat heb ik ook geprobeerd en hoe bedoel je de installatie optie? De partitie is geformateerd op verschillende manieren en geen enkel van die manieren heeft gewerkt.
- Format via cmd en active gemaakt
- Format via ander systeem in Windows
- Format met de installatie optie van Windows (de optie die je krijgt tijdens het standaard installeren van Windows)

Edit: Hij had ooit Windows 32 bit er op geïnstalleerd en wilde hier 64 bit op hebben, ik heb aan hem gevraagd of hij ooit wijzigingen heeft aangebracht in het bios hij dacht van wel. Naar verschillende zoekacties op internet zag ik dat bij sommige dat het resetten en het aan passen van de sata het probleem verholpen had. Vandaar dat ik dat ook geprobeerd heb.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar wat deed jou denken dat de installatie van Windows goed / beter zou gaan als je met het bios ging rommelen? Wat heeft er op die schijf gestaan / wat is er gebeurd dat er een reden was voor een nieuwe installatie?
 
Ik moet passen. Zonder voor het beeldscherm te zitten waarop die machine is aangesloten en zelf diverse dingen te zien en te proberen, blijft het zoals je het nu beschrijft ietwat aan de mistige kant voor mij.
 
Ik moet passen. Zonder voor het beeldscherm te zitten waarop die machine is aangesloten en zelf diverse dingen te zien en te proberen, blijft het zoals je het nu beschrijft ietwat aan de mistige kant voor mij.

Dit is niet een foto van mij, maar wel het scherm waar het overgaat

9vl8wk.jpg

Kan ook nergens vinden waar ik dat logbestand kan vinden
 
Laatst bewerkt:
Als je in dit scherm kiest voor het verwijderen van die partitie en je volgt daarna de stappen voor het maken van een nieuwe, dan komt die melding steeds weer terug? De schijf waarmee je boot is een legale Windowsversie?

Logboeken : Klik
...............bij een werkend systeem............
 
Laatst bewerkt:
Als je in dit scherm kiest voor het verwijderen van die partitie en je volgt daarna de stappen voor het maken van een nieuwe, dan komt die melding steeds weer terug? De schijf waarmee je boot is een legale Windowsversie?

Dat is correct, ik heb het met zijn legale windows disc geprobeerd en ik heb het met meerdere illegale versies geprobeerd, hij komt steeds terug op die fout
 
Wat ik al schreef, ik moet hiervandaan, zonder zelf het e.e.a. te kunnen bekijken en te bedienen, passen.
 
Enige dat ik nog kan verzinnen is dat er een conflict met USB kan zijn. Zijn er apparaten middels usb verbonden tijdens het proces? Wat gebeurt er als je zonder aangelsloten usb apparaten probeert te installeren?
 
Het enige wat ik via USB heb aangesloten is een toetsenbord, maar deze heb ik nodig om de installatie te starten, zal eens op zolder gaan zoeken, daar heb ik nog wel een ps2 toetsenbord liggen... Altijd het proberen waard :)
 
Ik las ergens dat inderdaad zo'n usb muis dit probleem kan veroorzaken. De oplossing was om in de bios de usb setting te veranderen van high speed naar full speed, maar een ouderwetse ps2 muis zou het ook wel eens kunnen oplossen.
 
Ik wil het toch nog eens proberen.
In het Bios hem altijd op AHCI laten staan, dat is een.
Als setup moeite heeft met de schijf kun je altijd proberen de drivers voor sata nog eens te laden. (downloaden of van CD laden)
Als je een geformatteerde schijf aan bied, zal Win7 dienst weigeren.
Hij wil voor Seven een 100 MB partitie maken en voor 8 een 300 MB.
Dus verwijder de partitie, daarna heb je 2 opties.
  1. Laat Windows het zelf doen
  2. Bepaal zelf wat je wilt.
Voor de laatste zou ik kiezen voor 60 Gig systeem en de rest Data.
Wel alle mappen in user verplaatsen dan.
 
Interessant is dat bij andere meldingen van dit probleem er steeds sprake is van overgang van 32bit naar 64bit windows. Dat kan natuurlijk puur toeval zijn, maar probeer eens of win 32 bit ook dit probleem geeft.
 
Dat heeft toch geen zin, hij bied een schijf aan waar Windows niet in staat is zijn hidden partitie aan te maken.
Dat zegt Windows ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren, Bedankt voor jullie reacties! Het probleem leek zich te zitten in het USB toetsenbord! Na het aansluiten van een ps2 toetsenbord deed de installatie het gewoon! Erg vreemd!

Bedankt voor de hulp!
 
..... wegen zijn ondoorgrondelijk, die van Microsoft zéér zeker ook.................... ;)
 
Beste Eef, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:
Als je probleem/vraag opgelost is mag je voortaan de status aanpassen rechts onderaan je eerste bericht naar opgelost. Heb ik nu even gedaan voor je :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan