Windows 7 Installatie wil niet booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joery360

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Mijn windows 7 installatie cd wil niet booten
ik heb de cd al eens vaker gebruikt, en de cd/dvd speler ook al
als ik op F12 klik en dan de cd/dvd speler kies komt er eerst een wit knipperend streepje. en daarna wordt het beeld zwart en gebeurt er niets
als ik een ubuntu cd gebruik werkt het wel gewoon

Optionele informatie:
Acer Aspire 5336 laptop (celeron 2.20 ghz, 2 gb ram, 250 gb harde schijf)
Windows 7 home premium 64 bit dvd
legale versie

Heb je al Windows op de computer staan, en wil je gewoon een herinstallatie doen, of is dat een recovery CD, die je op een speciale manier kan installeren?

Het klinkt zo, als is je Ubuntu CD bootable, en je Windows schijf niet. Bij mijn Acer laptop had ik een recovery CD, maar geen bootable systeem schijf.

Ik heb een dvd van windows 7, gewoon die je ook in de winkel kan kopen (dvd wel van tpb maar wel legale serie nummer)
ik heb de dvd meerdere malen succesvol gebruikt

op de laptop stond windows 7
dit had ik vervangen met ubuntu
en nu wil ik weer terug
ik heb geen recovery cd

misschien ook handig om te weten:

het was me wel al gelukt om windows 7 dvd te starten
het was bezig met de installatie
maar ik moest weg en heb de laptop uit gezet
toen ik terug kwam en de laptop aanzette en de installatie begon
gebeurde er niets (black screen)

edit:
kan het misschien zo zijn dat de installatie een halve windows herkent op de harde schijf en deze probeert te herstellen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik zelf ook wel eens gehad. Je moet de iso opnieuw branden en een nieuwe installatie beginnen.

voordat ik opnieuw de iso ga branden ga ik hem eerst op mijn computer proberen
ik zal het resultaat laten weten

edit:

windows dvd werk naar behoren op mijn computer dus aan de dvd kan het niet liggen
ubuntu kan gewoon worden geinstalleerd dus het ligt ook niet aan de dvd drive

zou het kunnen liggen aan bepaalde moederbord instellingen?
ik heb al een keer reset to default geprobeerd

dingen veranderen in de bios heeft ook nog niets opgeleverd

Laatst bewerkt door een moderator:
@Joery360
Zolang er nog niemand gereageerd heeft kun je je bericht aanpassen door op "Bericht aanpassen" te klikken.
Anders worden de topics onnodig lang en onoverzichtelijk.

Wat ik weet van Windows setup die niet verder wil is dat een bepaalde videokaart reeks van Nvidia de boosdoener kan zijn.
Heb je toevallig nog een ouderwetse AGP videokaart of desnoods een PCI videokaart die je kunt installeren?

Je hebt dus een legale Windows DVD. In de Bios kan je instellen, dat je vanaf CD/DVD kan opstarten. Controlleer dit met Ubuntu. Indien je Ubuntu als liveCD kan mounten, probeer dan alle partities op je harde schijf te verwijderen. Vervolgens kan je op een ander computer controleren of de Windows DVD nog herkend wordt. Soms gaan installatieschijven kapot. Mocht je installatieschijf nog goed zijn, dan kan je opnieuw een poging wagen om te installeren. Erbij mag je dan fast format niet aanvinken (dit om te controlleren of de harde schijf nog goed is).

Je doet in feite de volgende stappen: je controlleert je Windows DVD op een ander computer.
Je start op je laptop met je Ubuntu schijf en je verwijderd je partities.
Je begint opnieuw op je laptop Windows te installeren door eerst alle partities te verwijderen (mochten ze er nog zijn), en dan alles opnieuw te partitioneren en vervolgens te installeren.

Je bent heel ver gegaan door een lopende installatie aftebreken, nu moet je je best doen om dat weer te herstellen.

Dat kan, maar dan moet je volgens mijn stappenplan werken.

Ik heb het probleem opgelost!!

t was weer een nieuwe dag dus ik probeerde het weer en het werkte
wat ik presies deed weet ik niet
dus als oplossing kan ik alleen maar geven:
blijf proberen en als het niet lukt de volgende dag weer proberen

iedereen bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan