Windows 7 installeerde niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Goedemiddag allen,

Gisteren heb ik een Samsung EVO 250 gb ssd harde schijf aangeschaft.
Nu had ik windows7 willen installeren, echter bleef deze haken, de dvd speler zoemde dan weer wel dan weer niet maar de installatie bleef na 15 mins nog op 0 procent.

Nu heb ik inmiddels gereboot, echter als ik een nieuwe installatie vanaf de dvd probeer te starten geeft hij de 00000e9 kreet aan. Als ik niet van de dvd boot geeft hij aan: bootmgr ontbreekt.

Nu is het zo dat ik dit vanmiddag ook al een poos had, en ik dit om een of andere manier had opgelost maar zou niet weten hoe en wat, echter weet ik nu even geen raad meer.

Voor het gemak:
Bios boot drive is: dvd speler, ssd harde schijf (etc...)
Maar de oude hdd (1tb western digital) wordt niet in de bios herkend - is wel aangesloten.

Hebben jullie wellicht een idee hoe dit op te lossen?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 39
  • image.jpg
    image.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 28
Kleine update: zojuist heb ik de sata kabels omgewisseld. De installatie is nu verder maar is nu (na half uur) op 1 procent. De dvd speler maakt geen zoemgeluiden of harde schijf schrijf geluiden. Ik heb wel gelezen dat sata veranderen naar Ide acpi mogelijk helpt maar waar in de bios zou ik dit moeten aanpassen?

Goedenavond / goedenacht inmiddels :)

Update 3: Windows 7 is nu wél goed geïnstalleerd. Het duurde helaas wel bijzonder lang met het "exporteren" van de installatiefiles. Al met al 3 uur, de dvd-speler zoemde ook geen enkele keer, dus ik denk dat daar een probleem zit op dit moment.
Kan dit door een BIOS-setting verholpen worden? Ik heb zojuist de DVD speler verwijderd van de computer en de computer opnieuw opgestart, maar hij heeft nog steeds moeite met het installeren vanaf een CD/DVD.

Iemand wellicht tips hier voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan