Windows 7 installeert niet meer na verwijderen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

NvdPerk

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Berichten
23
Hoi,

Na een test case voor m'n werk waarbij ik mijn laptop als 64 bits server beschikbaar had gesteld en Windows server 2008 erop had geinstalleerd wilde ik m'n laptop gisteren weer terug naar windows 7 Ultimate terugbrengen.

Gegevens laptop overigens: dual core 2,4ghz (64bit), 4gb ram, 2 sata hd (allebei 160gb)

Ik startte deze dus op met de DVD in de drive en kwam in het menu waarbij ik moest kiezen waar ik het wil installeren. Ik zag hier de gewone c: schijf waar ik windows altijd op installeer. van deze c: schijf zijn er (door Dell denk ik) twee partities weggeschreven, 1 van 10gb die als Repair zou dienen (was 6gb van in gebruik) en één van 8gb voor Media direct (was 5gb in gebruik).

Ik dacht, deze heb ik toch nergens voor nodig, dus waarom zou ik deze niet gewoon ook formatteren en aan de grootte van m'n c schijf toevoegen. De repair wilde wel formatteren maar kon ik niet toeschrijven aan m'n c schijf. Bij de media direct partitie lukte dit wel.

Vervolgens windows 7 proberen te installeren, maar nadat hij tijdens de installatie probeert opnieuw op te starten krijg ik na een (behoorlijk) tijdje het bekende zwarte scherm waarin het windows logo dynamisch te zien is, heeel kort (halve seconde) een zwart scherm te zien en gelijk op volgend heeel kort (ook halve seconde) op 1kwart van m'n scherm een blauw gedeelte te zien, waarna de laptop opnieuw opstart en vervolgens in het scherm komt die je normaal krijgt als er niet goed is afgesloten.

Heb hier ook geprobeerd om in veilige modus op te startten, lukt ook niet, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Denk dat het wel komt omdat ik de partities heb verwijderd, maar vind dit wel heel raar! Ik kan overigens geen nieuwe partitie toevoegen..

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!

Mvg.
 
Hoi,
probeer met deze 2 gratis tools de zaak weer op de rails te krijgen.
http://www.partition-tool.com/personal.htm
http://www.easeus.com/resource/partition-recovery.htm
Het probleem met dit soort acties is,zonder dat er goed over wordt nagedacht,dat je met dat soort configuraties v.d. fabrikant bijna altijd in de problemen komt als je er veranderingen in wilt aanbrengen.
Hier een artikel (Eng) waarin dit probleem beschreven wordt.
Je bent er inmiddels wel achter dat je die partities beter had kunnen laten staan.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja had het al vrij snel door dat het toch niet zo handig was om de partities te verwijderen... Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd.

Ik zit wel even met een uitdaging, hoe moet ik namelijk die programma's gaan draaien om die partities terug te krijgen? Dat zal toch echt op de laptop zelf moeten gaan draaien, maar daar heb ik geen besturingssysteem op..
Kan je me vertellen hoe ik dit moet doen?

Bij voorbaat dank!!

Gr. Niki
 
Ja sorry had ik ff niet aan gedacht,wat je wel kunt doen is ff via een andere pc HirensBootCd downloaden en op cd branden.Dat is een opstartbare rescue cd met tal van hulpprogramma's,waaronder diverse gratis partitiontools. Er zit ook een Windows mini Xp op,zoals de naam al zegt,waarmee je vanuit een Windows omgeving verschillende dingen kunt regelen.
Die partitie-programma's zullen alle vanuit een DOS-omgeving werken,ik ben er zelf nooit mee aan de gang geweest omdat ik ze nog nooit nodig heb gehad.Alles draait vanaf die cd,dus geen besturingssysteem nodig.
 
Je schrijft dat je eerst hebt geformatteerd en daarna de partities aan je c:-drive toe wilde voegen. Hoe heb je dat precies gedaan, dan?
Mijn werkwijze is in deze gevallen eigenlijk altijd zo:
Bij windows install zie je op een gegeven moment de schijf/schijven met de partities er op. Ik verwijder dan alle op de (eerste) schijf aanwezige partities. Dan krijg je 1 lege schijf die nog niet is geformatteerd. Ik selecteer die schijf en ga verder met de installatie. Windows setup vraagt dan of je wilt snelformatteren of grondig wilt formatteren. (In jouw geval zou ik een voorkeur hebben voor langzaam formatteren.)
De setup gaat na formatteren verder en bij mij is dit in feite altijd goed gegaan.
Let wel: alle bestaande informatie op de schijf gaat hiermee verloren en je krijgt een 'schone' Windows installatie.
Is jouw werkwijze anders geweest?

(Het zou overigens best kunnen, dat in de situatie waarin je nu zit, je wel eens succes zou kunnen hebben als je bovenstaande werkwijze vanaf begin uit zou voeren.)
 
Laatst bewerkt:
edit: ik heb de xp-setup werkwijze beschreven, maar bij windows 7 gaat het ongeveer hetzelfde, met dit verschil: bij de schijfpartitionering zit een optie om te formatteren.
Let er dus op dat je eerst alle partities weg haalt en vervolgens de ongepartitoneerde schijf formatteert. Daarna zou de setup verder moeten kunnen gaan.
 
Laatst bewerkt:
mogelijk dat je in je bios de settings voor media direct nog moet uitzetten. Loop die ook even langs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan