Windows 7 installeren op usb harddisk hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik probeer windows 7 32 bits te installeren op mijn usb harddisk maar windows geeft aan dat dit niet kan omdat windows op een vaste schijf geinstalleerd dient te worden:S
Wat is dat voor flauwekul.

Wat kan ik er aan doen om het te installeren? Tijdens installatie geef ik gewoon mijn G: drive op (usb drive 120g)
Zowel in Windows 7 zelf draai ik de setup als op een boot van cd.

Wat doe ik fout?

Melding is duidelijk, dus flauwekul is het niet.
Wat jij wil kan niet.

Tijs.

Vreemd zelfs Mac os krijg ik nog op een usb drive geinstalleerd op mijn pc en daarmee kan ik zelfs opstarten.. beetje wazig dan

Ja dat heeft daadwerkelijk geen enkele zin. Misschien als je USB zou kunnen gebruiken, maar tot USB 2.0 heeft het geen enkele zin. Reden wordt al genoemd door windowsfaq.

Even een aantekening over de link van Windowsfaq: Dat is niet het installeren van Windows 7 op een usb-stick maar het draaien van Windows 7 binnen Virtualbox. Virtualbox staat op een USB-stick en moet eerst vanuit Windows gestart worden. Er is dus al een draaiende Windows voor nodig!

M.i. dus iets heel anders dan de topic-starter voor ogen stond.

Tijs.

ja heel iets anders inderdaad, dacht echt dat ik windows 7 via virtualbox er zo op kon installeren

Had virtualbox al aan het installeren met windows erin naar de usb stick maar als ik hem toch niet kan booten daarmee heeft het geen zin heb hem maar gestopt.
het mogen duidelijk zijn het gaat gewoon niet dan kan topic gesloten worden

Laatst bewerkt:
@tieske123: Op Helpmij zet de topic-starter (jij dus) zelf het onderwerp op opgelost.
Klik op "Zet status opgelost" op de horizontale blauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan