Windows 7 installeren op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gines

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
74
Hallo,

ik heb een PC hier liggen met Windows Vista Ultimate 32-bit.
Nu wou ik upgraden naar Windows 7 Ultimate 64-bit.

Maar telkens als ik hem wil booten, dan is hij bezig met installeren, en dan tijdens de helft van de installatie geeft hij deze foutcode aan:
"an unexpected I/O error has occurred".

Dus ik probeerde dan om de CD op te starten via Deze Computer.
Als ik het dan wil uitvoeren, zegt het dat het niet compatibel is met de Windows Versie.

Is het probleem dus dat ik geen 64-bit kan installeren over mijn 32-bit, of nog een ander probleem?
Ik heb ook de upgrade-versie uitgeprobeerd van Windows, maar dat lukt ook niet.

Iemand een oplossing?
 
Zul je eerst moeten kijken naar je systeem of dit 32 of 64 bits is. Je systeem info is niet ingevuld dus dit zul je zelf moeten uitzoeken.
Als ik naar de foutmelding kijk denk ik dat je een 32 bits systeem hebt, daar kun je geen 64 bits windows op installeren.

Groet Jan
 
Ow ja, vergeten erbij te zetten, ik heb dus een 32-bit versie.
Dus ik kan geen 64-bit erover installeren?
 
Jawel.
Maar de vraag is heb je een 64 processor ?

Zou ik mogen weten wat voor processor je hebt.?:p
 
Intel (R) Pentium (R) D CPU 2,67 GHz

PC heeft ook 2gb ram.
 
Hoe vind je dit?
Want als ik naar systeemeigenschappen ga via Deze Computer, zie ik naast processor alleen dit staan: Intel (R) Pentium (R) D CPU 2,67 GHz
 
Ik heb nog verder gezocht, en kwam terecht dat ik Service Pack1 moest geinstalleerd zijn.
Dit heb ik niet gedaan, heeft dit er iets mee te maken?
Ik heb het voor de zekerheid nog eens gedownload en hij is nu bezig om de update te installeren.

Je hoort nog van me.
 
Hoe vind je dit?
Want als ik naar systeemeigenschappen ga via Deze Computer, zie ik naast processor alleen dit staan: Intel (R) Pentium (R) D CPU 2,67 GHz

Via de eigenschappen bij deze computer vindt je dit inderdaad niet.
Volgens mij heb je geen dualcore.

Misschien moet je eens zoeken tweakers.net of hardware.info hier staan wel specs op van die processor.
Het is alleen een beetje uitzoeken wat het aant. bits precies is.

Ik weet wel dat het een Pentium 4 is met 2,67Mhz.

Ik probeer nog ff voor je te zoeken.

Voor het geval dat je niet weet wat er allemaal ik jouw computerkast zit zou ik ''Everest Home Edition'' gebruiken.
 
Aan het upgraden van windows zitten een paar vuistregels.
Je kunt niet cross language upgraden-> Dus je kunt een engelse windows versie niet upgraden naar een NL versie. ( De taal moet gelijk blijven)
Je kunt niet cross architecture upgraden. Dus 32 bits versie kun je niet upgraden naar een 64 bits versie ( of andersom)
Voor het upgraden naar windows 7 heb je minimaal vista SP1 nodig.

Als je niet voldoet aan 1 of meerdere van de bovenstaande regels, wordt de upgrade niet eens gestart en wordt er, afhankelijk van de fout, een melding gegeven.
Ik denk dat je wel wilt upgraden, maar dat je de upgrade niet start vanuit windows.
Ik denk dat je de computer opstart vanaf de windows 7 dvd, en windows 7 op de vista partitie wilt installeren ( met of zonder formatteren).
De I/O error kan te maken hebben met de dvd die je gebruikt, maar kan ook te maken hebben met je IDE/SATA/RAID controller.
Een andere oorzaak kan zijn dat je bios verouderd is.

Kun je bij de systeem eigenschappen eens controleren welke windows versie je precies hebt? Boven in het venster wordt de Windows editie aangegeven. Ergens in het midden van het scherm wordt aan gegeven of je een 32 bits systeem hebt of een 64 bits systeem. Dit geeft aan of je een 32/64 bits windows versie hebt.

Processor info: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27435
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor dat programma, dus zoals ik gelijk had, moest ik eerst updaten naar Service Pack 1.
Alle systeemvereisten waren goed, dus ik kan upgraden naar Windows 7.
Maar nu zag ik ook dat er een 64-bits rapport staat, maar ik kan er niet goed uit afleiden of ik dan 64-bits kan installeren over mijn 32-bits.
Hier is een screentje.
[smallimg]http://i53.tinypic.com/dctobb.jpg[/smallimg]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het al , Jouw processor kan geen 64-bit aan.

Zie dit : Untitled.jpg

Hier staat dat de processor alleen een 32-bit ondersteunt , Dus je moet een 32-bits Windows hebben.
 
@Pcschimmert, ik had je reactie daarvoor niet gezien.
Dus ik probeerde up te graden via windows zelf, en niet via bios.
Dat ging goed, want er stond dat hij de tijdelijke bestanden aan het overzetten was.
Maar 5 min later kreeg ik weer een error, dat van I/0.
Tot dus ik zag dat ik SP1 moest installeren.
En ik heb dus 32-bit.

@Vincent, bedankt, dus nu weet ik dat ik geen 64-bit moet installeren.
Graag gedaan!


SP1 is net klaar met installeren, en zal nu proberen om Windows 7 te installeren.
 
gebruik windows anytime upgrade voer daar de product code in van je windows 7 en dan gaat die besig en je bent klaar en je houd alles
 
En weer een ander probleem :(
Gisteren stond er op de CD nog de optie om up te graden, vandaag steek ik de CD erweer in, en zie ik een readme-file met dit erin staan:
"This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification."

Nu probeerde ik het ook via bios te installeren, maar dan zie ik dan weer dit staan.
"CDboot: couldn't find bootmgr".

Gisteren heb ik dit allemaal niet gehad, en nu opeens wel, dus er staat nergens dat ik op een toets moet drukken om de CD te laden.
 
Jep, gekregen van een vriend, want die had nog een serial over om op een PC te installeren.
Maar de bovenste 2 problemen zijn opgelost.
Maar het lukt nog altijd niet, het lukt nu om te booten, maar dan direct de I/0 error, en als ik upgrade-functie gebruik, krijg ik de optie om de schijf te kiezen waarop ik windows wil installeren.
Dit gaat goed, maar dan bij 50%, zegt hij dat hij een paar bestanden mist?

Ik hoop echt dat dit nog opgelost geraakt, want ik heb geen CD meer waarop ik Vista opnieuw kan installeren.

Maar kan ik niet de schijf waarop Vista is geinstalleerd, formatteren, en dan helemaal opnieuw beginnen?
 
Ik heb wel nog een Recovery CD van Windows 7 Home Premium.
Die is van mijn laptop, kan ik dat eens proberen?
 
Die recovery van de laptop kun je enkel op de laptop gebruiken. Dus helaas.
Wat betreft die bestanden wat hij mist-> Heb je gecontroleerd of er geen vlekken of krassen op de installatie dvd zitten? Voor de zekerheid de dvd schoonmaken met een vochtige doek en dan drogen met een velletje keukenrol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan