Windows 7 installeren op Windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

keffer22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Hallo Helpmij.nl Leden,

Ik zit met een probleem, ik heb afgelopen maandag een nieuwe laptop besteld (Dell Inspiron 15z Ultrabook).
Op deze laptop zit standaard Windows 8 geïnstalleerd maar voor school heb ik Windows 7 nodig.

Nu ben ik de hele avond aan het zoeken op het antwoord maar valt nog steeds niet te vinden.
Ik ben nu dualboot tegengekomen, dit zou ik een fijn alternatief vinden maar alle tutorials die ik vond zijn van Windows 7 naar Windows 8 dualbooten IPV Windows 8 naar Windows 7.

Overigens zit in deze laptop een 500 GB SATA-harde schijf (5.400 rpm) en 32 GB mSATA Solid State-harde schijf.
Ik denk dat windows 8 op de SSD is geinstalleerd en de 500GB vrij is voor data.

Ik weet het zelf niet meer.:confused:
Ik hoop nu dat jullie mij hier kunnen helpen om Windows 7 op mijn Dell te krijgen zonder dat Windows 8 eraf wordt gegooid.

Alvast bedankt! :thumb:

andersom wil idd beter. er zijn twee manieren voor een dual boot. bij de eerste hou je w8 en bij de ander moet je die opnieuw instaleren.

w7 neemt wel xp op in de bootloader, weet niet of hij dat ook bij w8 doet. partitie aanmaken op hdd, w7 op die partitie installeren. als w8 dan niet meer wil laden, easy-bcd downloaden dan wil het weer wel. ik gebruik geen easy-bcd dus als je dat wilt gebruiken moet iemand anders hier even een how- to posten.

als het goed is zit er een licentie van w8 onder op de laptop. als je een w8 schijfje hebt, eerste alles eraf gooien, twee partities aanmaken, w7 installeren en dan opnieuw w8 erop zetten. dan word w7 gewoon opgenomen in de bootloader van w8.

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de uitleg.

Ik was ook al aan het denken voor hem te dualbooten alleen weet niet of dit allemaal past op mijn 32GB HDD.
En hoe dit precies moet ik weet wel iets van partities maken en daar windows op zetten maar heb er nog geen ervaring mee en wil men laptop niet de 1e dag de kl*ten op hebben :)
Als iemand mij misschien een duidelijke uitleg over het dualbooten kan posten (als het kan in het nederlands) zou ik er heel blij mee zijn :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan