Windows 7 installeren problemen, wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarkus

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Ik heb een groot probleem :(

Ik had een handleiding gekregen hoe ik via een bootable usb windows opnieuw kon installeren, omdat ik windows niet op een dvd kreeg dacht ik doe ik het via usb.

Het begon allemaal heel hoopgevend, tot hij kwam bij Installatie voltooien en toen bleef hij hangen........heel lang.
Toen startte de boel opnieuw op en kwam de melding dat windows niet goed was geinstalleerd en dan na herstarten de installatie verder zou gaan. Maar ja dat gebeurd dus niet, steeds weer krijg ik die melding.
Ik kan nu dus alleen nog in de bios komen.
Ik heb nu dus ook nog een cd met windows 7 erop. Deze heb ik altijd gebruikt voordien, maar die zou niet helemaal goed zijn dus kreeg ik een andere.

Maar ja nu heb ik dus helemaal niks meer (gelukkig heb ik nog een pc thuis staan en kan ik hiermee dus deze vraag stellen), maar ja zou toch graag een oplossing weten voor dit probleem.
Want hoe krijg ik nu voor elkaar dat ik windows toch weer op die hd kan zetten waarop die stond?

Kan iemand me daarmee helpen? Iemand die een idee heeft?
Want ik baal er best wel van.

die andere dvd van win 7 is wel goed???
dan in bios de boot volgorde op dvd/cd zetten,saven,en de dvd in de drive en starten maar,dan zou hij gewoon moeten installeren

Fijn dat je zo snel reageert.

Helaas heb ik dat dus al geprobeerd om in bios boot device priority op CD te zetten, maar zodra hij opstart zie ik het windows embleem weer komen en krijg ik dus die foutmelding die ik eerder al zei.
Dus ja ik snap gewoon niet helemaal waarom hij niet komt met die melding....een knop drukken om installatie te starten

Edit: ik heb geprobeerd om die hd in bios de disablen en alleen de cd in te schakelen tijdens opstarten.
Dan krijg ik wel die melding klik op een key to start installation..........maar als ik dat dan doe dan blijf ik die melding steeds opnieuw krijgen

Laatst bewerkt:
Sla je de wijzingen wel op met F10?

Alle externe hardware wel afgekoppeld?

Biosbatterij niet leeg?

Deze er al eens uitgehaald (minuut of 10) en teruggeplaatst.
Dan opnieuw gestart, dan ktrijg je standaardinstellingen terug.

Je hebt toch geen biosupdate uitgevoerd?

Nee ik heb geen biosupdate gedaan.

Ik wilde dus windows 7 installeren, maar omdat het niet lukte die op dvd te branden dacht ik misschien kan het ook via usb.
Ik kreeg hiervoor van iemand een progje en zette daarmee de bestanden op die usb.
Vervolgens moest ik vanuit die usb de setup aanzetten en begon het installeren, nadat ik ook wat wijzigingen in de bios moest doen.
Dat ging allemaal goed.......tot hij kwam bij installatie voltooien
Na een uur of wat ging hij ineens weer opstarten en toen kwam die melding, dat windows niet goed geinstalleerd was en dat hij niet kon opstarten, bij opnieuw opstarten zou installatie weer verder gaan.
Maar dat doet hij dus niet.....hij blijft die melding geven.
Wanneer ik in de bios nu de hd waarop windows staat disable en de enige keuze voor cd-rom kies en die instell bij boot devices en dan op start met de cd erin (ik heb nog een andere dvd van windows die wel op dvd staat, die had ik er dus op staan voor ik ging rommelen met een andere versie op die usb, die op dvd zou niet goed zijn, ook al heb ik er verder geen problemen mee gehad) dan komt hij op een gegeven moment met de melding klik op een key en installatie gaat starten, maar wat ik ook klik, hij blijft diezelfde melding geven.

Ik heb de batterij er nog niet uit gehad nee
Dus die haal ik er 10 min uit en zet dan de pc weer aan?

Laatst bewerkt:
Ja, na terugplaatsen, wordt dan het BIOS ingelezen zoals deze Default is.

Ga dan naar BIOS en contreer de opstartvolgorde en stel deze in met cdrom ( bij meerdere cdstations opletten en in juiuste driver plaatsen) als 1e opstartitem en sla dit op.

Bedankt dat je me wilt helpen :D

Ik heb de batterij er nu uit liggen en ga hem zo terug zetten.
Ik heb in de bios maar 1 mogelijkheid om cd-rom te kiezen onder boot devices en onder Boot-Harddrives kan ik daar niet uit cd-rom kiezen, daar heb ik enkel 5 schijven staan
Ik weet welke schijf de schijf is waarop windows staat (het nummer ervan)
Maar ik zal nu die batterij terug zetten, dan in bios bootdevice priority op cd zetten. Ik heb twee cdromspelers in mijn pc zitten en heb ze eerder allebei al geprobeerd, maar zal ze dan nu nog een keer allebei proberen als het met de eerste niet gaat.

Edit: ik heb nu die biosbatterij terug gezet, en nu zag ik in de bios wel de mogelijkheid van mijn cdrom speler staan om in te stellen........dat heb ik nu dan ook gekozen, en hij is nu bezig met Windows is loading files..................dus ja even gaan afwachten hoe het nu gaat aflopen.
Maar er is weer hoop hahaha
Mocht het nu weer niet goed gaan dan post ik wel weer nieuwe post :D

Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat setup gestart wordt van de installatieDVD ( opletten of je geen toets moet indrukken) bij opstarten.

Nou de installatie is bezig..........nu maar hopen dat alles goed blijft gaan

ja dat die cd werkt dat wist ik wel.......daar was niks mis mee, tenminste er schijnt wel iets met die versie van windows7 te zijn die op die cd staat, daarom ging ik dus aan de slag met een andere maar omdat ik die dus niet op dvd gebrand kreeg probeerde ik het via usb omdat ik had begrepen en gelezen dat dat ook mogelijk was, maar ja dat wilde dus blijkbaar niet werken.
Nu is hij weer in de fase waar hij gisteren dus helemaal fout ging (via usb) en dat is bij installatie voltooien.........ik ga nu dus maar afwachten of hij deze ook nu echt gaat voltooien :P

Bedankt voor je hulp in ieder geval :)

Laat je s.v.p. nog even weten hoe het afloopt.

5 schijven met verschillenden besturingssystemen?
Zo ja, maak je gebruik van EasyBoot CD?

Ik heb net de instellingen mogen doen voor windows en hij is bezig met configureren.......ziet er naar uit dat het helemaal goed gaat komen :D

Windows staat er weer op..........het enige is dat ik nu 1 schijf niet meer zie zitten tussen de schijven die ik had........maar die heb ik verder niet gebruikt ofzo, heb alles op die schijf waarop windows 7 al stond gezet, dus ja dat is nog even uitzoeken hoe dat nu zit?

En easyboot? dat ken ik niet dus daar zal ik wel geen gebruik van maken haha
wat is dat precies? (kan natuurlijk ook even googlen :P)

Was het geen schijf met Fat32?
Kijk maar eens in Schijfbeheer.
Succes verder!

Daar staat hij tussen als NTFS en er staat bij is in orde......

Nou ik heb de boel weer in orde gekregen hoor............bedankt nog voor je hulp!

Hoi,
kun je even aangeven hoe je het uiteindelijk opgelost hebt? Dan hebben anderen er ook evt. iets aan.
(klik daarna even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan