Windows 7 installeren zonder dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shunhui

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd kan dat uiteraard maar waarom niet een DVD speler erbij als je toch alles nieuw koopt ? Kan in de toekomst nog wel eens van pas komen hè en de kosten zijn het niet.....

Idd, waarom niet een dvdspelertje er in voor die 19 euro extra, als je deze idd als game pc gaat gebruiken is een dvdspeler zeker een welkome optie, windows heb je btw op dvd erbij genomen in deze lijst. Dus waarom zou je dan alle moeite willen doen om een installatie vanaf usb te doen.
Ik zou dat zeer zeker overwegen als je de assemblage niet voor eigen rekening neemt.

Bedankt voor alle reacties ik denk dat ik gewoon een dvd speler erbij doe
Btw is het mogelijk om de dvd speler van mijn oude laptop te gebruiken voor de build?

Nee, laptop drives hebben andere afmetingen.
Ik zou even 19,- uitgeven dan ben je van al het gedoe af :thumb:

Oké ik stel bestel dit hoe is de moeilijkheidsgraad van 1-10 om het in elkaar te zetten?
Komt het met handleiding ik weet Well hoe je de Windows installeert.
Ik ben namelijk bang dat ik iets stuk maak of dat ik nog iets bij moet bestellen omdat ik iets ben vergeten.
Btw ik ben 13.
Ps. vanaf hoeveel jaar mag je op de forum? :P

Heb je ooit al eens eerder een systeem gebouwd?

De volgorde van componenten plaatsen die ik aanhoud is:

1. Moederbord
2. Voeding, voeding → moederbord: ATX-kabel (24p) aansluiten
3. Stroomschakelaar, LED's, USB → moederbord: voedingskabels (2-4p) aansluiten
4. Processor + koeling, koeling → moederbord: ventilatorkabel (3/4p) aansluiten
5. Werkgeheugen
6. Videokaart, voeding → videokaart: voedingskabel(s) (6p) aansluiten
7. Overige expansiekaarten (indien van toepassing)
8. Vaste schijf/schijven, moederbord → vaste schijf: S-ATA-kabel aansluiten + voeding → vaste schijf: voedingskabel aansluiten
9. Optisch station, moederbord → optisch station: S-ATA-kabel aansluiten + voeding → optisch station: voedingskabel aansluiten

Bij stap 3 heb je een processor koeler maar is een koeler echt nodig?
Het is mijn eerste pc build die ik ga doen.
Moet ik nu een koeler bij mijn lijst doen?
En hoe duur?

Laatst bewerkt:
Ja, een koeler is absoluut nodig. Zonder een koeler kan een PC niet eens opstarten.

Meestal krijg je, als je een processor koopt, hier al een standaardkoeler bij.

Je krijgt er meestal ook thermische pasta bij, dat je dient aan te brengen tussen de processor en de koeler (zo weinig mogelijk, maar wel het gehele oppervlak).

Laatst bewerkt:
hoi,

Misschien wel verstandig om een ssd harde-schijf bij te voegen, waarop windows geïnstalleerd kan worden.
Ook zie ik dat er in de behuizing plaats is voor 2 extra casefans, waarbij ik dan voor pwm case-fans zou kiezen.

p.s. ik heb verder niet naar de componenten keuzes gekeken, alleen welke er reeds toegevoegd zijn.
m.a.w. weet niet of deze op elkaar afgestemd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan