Windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJEBloem

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
177
Hallo,
Ik wil graag windows 7 installeren dmv een schone installatie. Alleen als ik de CD in mijn PC doe en de PC opnieuw opstart komt er niet te staan: 'Druk op een toets als U de CD wilt laden'' (of zoiets dergelijks). Ik heb ook al bij de boot volgorde gekeken en daar staat de cd-dvd rom als 1ste.
Wie kan mijn helpen? Wie o wie?
Danku!
 
Ik weet wel hoe ik moet installeren, maar lees de vraag even goed! Ik heb problemen met het laden van de CD als ik de PC opstart. Normaal vraagt hij of je de PC via de CD wilt opstarten!
 
Met zo'n geagiteerde reactie schiet niemand hier wat op, bedenk wel dat mensen je hier willen helpen.

Anyways, hij geeft niet het scherm laden van cd, vreemd, is de cd officieel of een kopie, als je de cd in een andere pc doet(indien bij de hand) , krijg je die optie dan wel?
 
heb je toevallig 2 cd/dvd spelers? en zit de cd dan in de goede?
Heb maar 1 cd/dvd speler.

Met zo'n geagiteerde reactie schiet niemand hier wat op, bedenk wel dat mensen je hier willen helpen.
Anyways, hij geeft niet het scherm laden van cd, vreemd, is de cd officieel of een kopie, als je de cd in een andere pc doet(indien bij de hand) , krijg je die optie dan wel?
Dat ga ik zo even kijken of hij het ergens anders wel doet en dan post dan wel een bericht. Ik heb hem gedownload en de .iso file op een dvd-r gebrandt.
 
ok, kun je iets voor me doen? verken de cd speler eens en maak een screenshotje van wat er op de cd staat, en post die ff...
of som het effe op
 
Goedemorgen,

Of is het een upgrade versie dan zal het ook niet lukken.
 
Waarschijnlijk heb je hem niet goed gebrand, zodat hij niet bootable is.

grt

Rens
 
Ja, ik had dit ook op een ander forum gezet en daar kwamen ze ook met dit antwoord. Maar hoe maak ik van een dvd een bootable dvd?? Moet ik de dvd dan helemaal opnieuw branden of kan ik de op me oude dvd nog bijwerken? En met welk brandprogramma is het mogelijk om een dvd bootable te maken?

En dan nog een vraagje. Vorige keer toen ik windows XP op me PC zetten (na een schone installatie) Kon ik mijn drivers niet in installeren omdat ik een hotfix nodig had. Maar waar kan ik deze downloaden? Moet ik er dan special 1tje hebben voor windows 7 of niet???

DankU!
 
JE zegt dat je een iso hebt gedownload? Dan moet je dus een image branden naar schijf.(dan pakt hij de iso uit op cd, en zal gelijk bootable zijn)
Welk brandprogramma gebruik je?

Ik denk niet dat je dit keer een hotfix nodig hebt voor windows 7...
 
Ik gebruik als brandsoftware: Ashampoo Burning Studio 9
Best raar dat ik nu geen hotfix nodig heb en voor XP wel?! Hoe kan dit?
 
Dan moet je even kijken naar een optie daarin(ik ken het programma niet, sorry) , naar een optie om een image te branden naar schijf.
Kom je er niet uit post dan even een screenshot van je opties...

Best raar dat ik nu geen hotfix nodig heb en voor XP wel?! Hoe kan dit?
Je zegt het al, de hotfix die je nodig had was voor XP, in Windows 7 zal dit natuurlijk anders zijn omdat het een ander OS is.
Voor XP had hij waarschijnlijk een benodigd iets nog niet, (wellicht een xp versie met sp1, of zlefs zonder SP.), dan moet je een hotfix downloaden, windows 7 daarentegen heeft(dacht ik) erg goede herkenning van hardware, en voorald de al iets oudere pc's.
 
OK bedankt. Ik zal even gaan kijken voor de opties. Ik had ergens anders gehoord dat je een bootable DVD kan maken met imgburn, klopt dit?
 
Ja dit zal ongetwijfeld kloppen, maar in jouw geval haal je even 2 zaken door elkaar:

Je dvd is namelijk wel bootable, mits je hem goed brand.(dus image naar schijf zodat hij de bestanden uitpakt op cd)
Als je straks gaat branden en je doet dat bootable, dan heb je alsnog een onbruikbare cd/dvd.

maar de naam van het programma doet in ieder geval vermoeden dat je er ook images mee kunt branden(of alleen maar).
 
Ik ga zo ImgBurn even downloaden.

Maar ik heb nog een HEEL groot probleem. Namelijk, mijn PC start vanzelf opnieuw op bij bepaalde acties. Als ik een youtube filmpje ga kijken start hij vanzelf op, als ik Hamsterball (vaag spelletje wat je echt moet spelen als je jezelf verveelt :p) ga spelen start hij opnieuw op, als ik een spelletje ga spelen op internet start hij vanzelf op en als ik ashampoo burning studio 9 opstart start de PC vanzelf op ?! :S Wie kan mij hierbij helpen? Dan ben je echt mijn held!
 
Hmmm, dan zou ik bijna denken aan , een te hoge temperatuur op je cpu, of je vga kaart die het aan t begeven is..
voel eens aan je pc, of ie warm is/wordt, doen je koelers/ventilatoren het allemaal goed?
Ik weet niet of je zo in de bios kunt, maar zoek daar ook even de cpu temperatuur op
 
OK, dan moet je me wel eerst even uitleggen hoe ik dit moet doen. Ik dacht zelf misschien is het iets met de grafische drivers?
 
Nou het voelen hoef ik je niet uit te leggen denk ik:p

In de bios kom je afhankelijk van type pc/mainboard, door gelijk bij het opstarten op, delete, F2, F10 of F12 te drukken.(kijk even welke voor jouw werkt, als je geen merk pc hebt, zal het waarschijnlijk delete zijn.

Zoek dan naar iets met hardware info, of iets dat daarop wijst, en dan zou er daar ergens een cpu temperatuur vermeld moeten worden.

Het zouden je VGA drivers wel kunnen zijn, maar over het algemeen krijg je dan een blauw scherm met een melding...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan