windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
273
Ik ga een nieuwe pc in elkaar steken, en hier ga ik dan windows 7 op installeren.
Ik heb dit echter nog nooit gedaan, dus heb helemaal geen idee hoe dit moet.
Is het gewoon het cdtje in de lezer steken en de stappen volgen, of is het wel wat moeilijker?

Zijn er handleidingen hierover?
 
Super moeilijk

Dat is echt super moeilijk: (Niet dus:p)


  1. Pc opstarten
  2. CD rom van windows 7 erin
  3. PC opnieuw opstarten
  4. Op een toets drukken om vanaf cd op te starten
  5. Windows 7 laadt de setup bestanden (2x een balkje, 1ste gaat bij mij altijd snel en de 2de duurt ietsjes langer)
  6. Kies je taal en toetsenbord indeling en klik op volgende
  7. Druk op nu installeren
  8. De setup word geladen (duurt niet lang)
  9. Accepteer de licentievoorwaarden
  10. Kies voor upgrade of aangepaste installatie (geavanceerd) (Jij kiest dus voor de aangepaste, want je wil het geheel nieuw)
  11. Kies op welke partitie Windows 7 geïnstalleerd moet worden en klik op volgende
  12. Windows start nu met de installatie.
  13. Voer de gewenste gebruikersnaam in en verander eventueel de gewenste computernaam en klik op volgende
  14. Kies nu een wachtwoord voor je account en geef een wachtwoord hint op voor het geval dat je je wachtwoord vergeet. Klik daarna op volgende. (Deze stap kan je desgewenst overslaan, en later een wachtwoord instellen)
  15. Voer nu je product code in. En klik daarna op volgende.
  16. Hierna kies je de gewenste beveiliging. Dit kan je ook later instellen, als je windows 7 hebt geinstalleerd. Je krijgt dan automatisch een berichtje dat je de beveiliging nog moet instellen.
  17. Kies de juiste tijd instellingen en klik op volgende.
  18. De volgende stappen krijg je volgens mij niet altijd. Ik zag deze stappen voor het eerst, toen ik windows 7 ging installeren en de netwerk adapter er al in had zitten.
  19. Ik kon dan toen de netwerkadapter er in zat al gelijk zoeken naar netwerken, en dan kan je je eigen selecteren. Voer de netwerksleutel in, en kies je type netwerk. (Thuis netwerk, Werk netwerk, Openbaar netwerk)
  20. Je installatie is nu klaar!


Niet gevolgd? http://www.basiscursus.net/show/71/73/Windows-7-installeren.html

Edit: Sorry ik zie nu pas dat frankwannet een kortere reactie heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
Van drivers installeren heb ik helemaal geen verstand.
Welke drivers moet ik dan zoal installeren?
 
Drivers van je moederbord,geluid,videochip(evt videokaart)

Gaat het hier om een zelfbouw systeem?Nog bijgeleverde cdroms?
 
Drivers van je moederbord,geluid,videochip(evt videokaart)

Gaat het hier om een zelfbouw systeem?Nog bijgeleverde cdroms?

Heb deze onderdelen besteld, maar is de eerste keer dat ik het op deze manier bestel, vroeger altijd pc in de winkel gehaald.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79765

Maar ik veronderstel dat er gewoon een hoop cdtjes in de doos gaan steken en ik deze gewoon allemaal ga moeten installeren? Dat je dit bedoelt met drivers?


waarom zegt Luuknl eigenlijk dat ik dit moet doen?:

Kies voor upgrade of aangepaste installatie (geavanceerd) (Jij kiest dus voor de aangepaste, want je wil het geheel nieuw)

Moet ik niet gewoon standaard nemen?
 
Cd zullen bijgeleverd zijn ja...

Denk dat je niet eens de mogelijkheid krijgt voor een upgrade install;)

Cd erin..partities maken en installeren.Partities kan evt nog achteraf.
 
Cd zullen bijgeleverd zijn ja...

Denk dat je niet eens de mogelijkheid krijgt voor een upgrade install;)

Cd erin..partities maken en installeren.Partities kan evt nog achteraf.

Dan een nieuwe domme vraag: wat zijn partities?

Of zal ik gewoon de cd erin stoppen en doen wat er gevraagd wordt, dan komt het wel goed?
 
Als je een harde schijf in apparte delen deelt noem je die partities.

Zie je schijf als een taart die in stukken is.Blijft toch een taart.;)

In stap 2 van de door mij eerder gegeven link staat hoe je partitie aanmaakt.Gezien je twijfel zou je gewoon even de instal kunnen volgen.Partities kan evt achteraf nog.Stap3
 
Ik lees op die site dat partities maken nogal wat risico's lijkt in te houden?
Is het nodig om het te doen?
 
Is niet zo risicovol.
En ja ik zou het wel doen.Je kunt dan bijv je data(foto's ,muziek etc)op een andere partitie zetten.Mocht er dan onverhoopt iets met je OS aan de hand zijn en je zou opnieuw moeten installeren dan blijft je data tenminste behouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan