Windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuysmansS

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Berichten
21
Hallo iedereen,

Mijn laptop had twee partities. Op partitie 1 stond windows vista geïnstalleerd. Op partitie 2 was een data schijf van acer. Ik kon geen enkele partities verwijderen. Zelfs niet via de DVD van windows 7. Ik kon dan enkel een partitie aanklikken en windows 7 daarop installeren. Uiteindelijk heb ik windows 7 op partitie 2 gezet (partitie 1 had niet genoeg schijfruimte). Alles werkte toen nog, kon bij het opstarten kiezen of ik windows vista of windows 7 wou opstarten.
Vervolgens heb ik via dos partitie 1 geformatteerd omdat ik maar één partitie wou..

Nu wil de PC niet meer opstarten. Er komt op bootmgr ontbreekt.
Via forums vond ik dat ik het via een windows XP cd-rom moest proberen. Dus windows xp installeren en daarbij één partitie verwijderen en zo later windows xp vervangen door windows 7.
Ik start op via de cd-rom, zeg installeer windows xp MAAR dan komt erop: Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. enzovoort...

Ik wil gewoon één partitie hebben en daarop windows 7 installeren.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt
 
Dat is dan ook logisch dat xp de schijven niet herkend. xp heeft geen satadrivers aan boord.
Dat je bootmanager een probleem geeft is logisch omdat die 1 van de ontbrekende os als prio heeft staan als opstartpartitie.
En die heb je nu verwijderd zeg maar.
Je kan proberen die bootmanager te herstellen met de win 7 dvd
Zie hier
 
Je kan ook vanaf de Windows 7 DVD opstarten (eventueel tijdens het opstarten de boot optie CD/dvd kiezen, en alle partities weghalen. Vervolgens een nieuwe partitie aanmaken en langzaam formatteren. Dan moet je Windows 7 schoon kunnen installeren.
 
Bedankt voor de reacties.

Het is opgelost nu! Ik heb de pc opgestart met de windows 7 DVD en zo alle partities kunnen verwijderen en de harde schijf kunnen formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan