Windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
hallo,

Ik heb net geprobeerd windows 7 opnieuw te installeren,
omdat alles nu geïnstalleerd is op mijn ssd schijf en ik wil het graag
op mijn sata schijf installeren. Als ik dan via windows Herinstaleren doe dan
krijg ik niet de optie om te installeren op de sata schijf. Dus ik kan niet meer kiezen
op welke schijf ik het installeer. Is er misschien een manier dat ik windows 7 op mijn ssd installeer zodat mijn computer snel opstart en mijn andere dingen zoals bijv. gedownloaden dingen enz. dat die automatisch geinstalleerd worden op mijn sata schijf.

Dank !

1) sluit je SSD aan op de éérste SATA poort van je chipset. Als je moederbord meer dan 6 SATA poorten heeft, heb je een nepchip erbij. Je MOET je SSD op de chipset SATA aansluiten voor maximale prestaties en TRIM ondersteuning!
2) Ga je BIOS in en zet je SATA controller op AHCI mode (IDE is mogelijk standaard). Een andere optie is RAID mode, maar die gebruik je nu nog niet.
3) Je boot gewoon de Windows DVD en je komt op een moment bij de disk fase waar je je SSD ziet en de vrije ruimte enzo.
4) Klik nu gewoon op de unpartitioned space (lege ruimte) dat is één regel in het venster wat je ziet, en klik op Volgende. Dan ga je installeren. Zo makkelijk.

Verplaatst van Overige Software naar Windows 7

Volgens mij wil de ts zijn bestaande installatie opsplitsen, zodat een gedeelte op de SSD blijft staan en een gedeelte naar de SATA verplaatst wordt. Maar zeker ben ik ervaan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan