windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

adelaartje76

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2014
Berichten
11
Hallo

Mijn schoonouders hebben een nieuwe Laptop (Asus F751MA) met windows 8.

Ze zijn windows xp gewent, dus windows 8 is niet prettig werken voor hun, dus ik wil
windows 7 (Legale versie) instaleren maar krijg de volgende foutmelding al
met opstarten van de USB/DVD (allebij geprobeerd).

"The BIOS in this system is not fully ACPI compliant"

Heb Secureboot al uitgezet in de Bios.
Heb Launch CSM Aan gezet.
Heb de Bios geupdate.

Heb geen idee meer hoe windows 7 erop te zetten.

Hoop dat iemand een Tip heeft.

Groeten
Erwin
 
De optie ACPI heb je ook in de bios?

Ook een andere W7 DVD tot je beschikking die je kunt proberen?
 
Ik heb de ACPI optie niet in de bios (bij mijn eigen laptop wel) dus deze optie mis ik ook
.
Heb ook al andere dvd en usb sticks gebruikte, maar wil geen van allen door starten.

Groeten
 
Hoi Erwin,

Ik wil je niet van je voornemen afhouden om Windows 7 te installeren, dat is je eigen keuze, of die van je schoonouders.
Heeft het lastig werken met Windows8 te maken met het startmenu?
Zo ja, heb ik misschien een oplossing, met STARTISBACK heb je een startmenu die op dezelfde manier functioneert als die van XP of Windows 7.

Ik heb 'per ongeluk' een paar licenties gekocht, dus ik heb er nog wel 1tje over voor je, mocht het iets zijn.
Laat maar horen.
Hier nog een screenshot van het startmenu.
Startmenu W8.1 startisback..jpg
 
Ik heb nu opnieuw windows binnen gehaald, maar die werkt ook niet.

Windows 8 is op dit moment geen optie, en het moet toch gewoon kunnen
om windows 7 te installeren?

groeten
 
Niemand meer een idee??

Het kan toch niet zo zijn als je een nieuwe laptop koopt dat je daar geen windows 7 op kan zetten?

Anders toch maar een alternatief programma instaleren op windows 8.
 
Hoi Erwin, kun je behalve Secure boot ook een optie vinden die UEFI of LEGACY BIOS aangeeft? Dan zou je die optie naar LEGACY BIOS om kunnen zetten, misschien is dat het probleem. Nieuwe pc's en laptops hebben vaak UEFI, het nieuwe BIOS. Als die eerder genoemde optie op UEFI (of EFI) staat, kun je alleen installatie media gebruiken die UEFI opstartbaar is, Windows 7 heeft dat alleen na aanpassing van de installatie media, de Dvd.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Nee, CSM is een optie die het mogelijk maakt om weliswaar bv Windows 7 te installeren, met een UEFI opstartbaar medium. Die optie moet inderdaad wel op aan. Is er geen optie is het BIOS "OS TYPE"? Dan zou je die op OTHER moeten zetten. Vervolgens opnieuw starten, en weer t BIOS in, waarna je even kijkt naar je boot apparaten of de dvdrom, met de Windows 7 dvd er in, wel in die lijst staat. Vandaar zou het opstarten moeten lukken.

Ik hoop dat je Engels kunt lezen, en begrijpen; op deze site staat eea uitgelegd
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij het opstarten 2 x usb opstartmedia erbij staan 1 x met UEFi en 1 x zonder.
En heb met allebij al geprobeerd op te starten, maar geen resultaat.
 
Hoi Erwin, is lees ook ergens dat Windows 7 inderdaad niet geïnstalleerd kan worden op deze notebook, vanwege die foutmelding die je krijgt...

Mijn aanbod van een licentie voor STARTISBACK staat overigens nog.
En eerlijk gezegd, lijkt de werking van Windows8 identiek op die van Windows 7, alleen de vormgeving is iets anders.
Ik heb vorig jaar een artikel geschreven over UEFI in de praktijk.
Daar staat ook in hoe je evt. een Windows 7 DVD kunt manipuleren zodat hij UEFI opstartbaar is, misschien dat het jou kan helpen.
Je moet wel bereidt zijn om evt. een DVD op te offeren..;-)
Ga even naar dit adres, en vul in de "Tiel of beschrijving" UEFI in de praktijk.
Succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan