Windows 7, Internet Explorer 9 en Windows Live Mail 2011.

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmieke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Hallo,
sinds een week heb ik een nieuwe computer met Windows Live Mail, Windows 7 en IE9.
Het probleem is dat ik vanuit Windows Live Mail 2011 geen internetpagina's of -koppelingen kan versturen. De naam van de website wordt wel vermeld in de body van de email maar er wordt geen link van gemaakt, mensen kunnen er niet op klikken om het te openen. Ik las ergens dat het in WLM2011 en dat je dan terug moet naar WLM2010?
Wie weet hier meer van? Veel dank alvast,
harmieke

Heeft u "tekst zonder opmaak" geselecteerd voor nieuwe berichten of HTML?
Zorg ervoor dat HTML geselcteerd is als standaard bij Opties -> Mail-> Verzenden

Windows 7, IE9 en WLM

Hallo,
Inmiddels heb ik Windows 7 opnieuw moeten installeren vanwege 2 blauwe schermen in de eerste week na aankoop en bij de installatie heb ik nu gekozen voor Google
Chrome. Deze werkt beter samen met Windows Live. Internet Explorer 9 staat ook
nog op mijn computer dus daar kan ik ook altijd nog naar kijken.
Hartelijk dank
Harmieke

Hallo,
ik kreeg een nieuwe computer met Windows 7, Internet Explorer 9 en Windows Live Mail
en deze computer is inmiddels vervangen door een andere waar ik hetzelfde probleem
heb: In Windows Live mail kun je geen interpagina's of koppelingen daarvan versturen.
De naam van de pagina of koppeling komt wel in de body van de mail te staan, maar er wordt geen klikbare link van gemaakt dus je hebt er niets aan.
Google Chrome er maar weer op zetten? Wie weet hier meer van. Ik kan natuurlijk werken met kopiëren en plakken en zo verzenden, maar ik vond het een handige optie.
Bedankt,
harmieke
HTML staat geselecteerd bij opmaak in WLM

@Harmieke u moet Internet Explorer en Windows Live mail als standaardprogramma instellen.

Open Standaardprogramma's door te klikken op de knop Start en vervolgens op Standaardprogramma's.
Kies onderaan: Programmatoegang en standaardprogramma's instellen
Klik op: Aangepast
Selecteer "het programma dat u gebruikt om te e-mailen en Internet Explorer"
Bevestig met OK

Ja, dat heb ik gedaan, nog een keer want eerder had ik dat al gedaan. Maar in IE9 blijven die mogelijkheden grijs, ik kan er niets mee doen. Vreemd, want beide producten zijn toch van Microsoft nietwaar?
Iemand anders nog een idee? Nogmaals met kopiëren en plakken lukt het ook, maar toch..
Hartelijk dank overigens,
vr.gr.
harmieke

Voer eerst onderstaande "fix" uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen en alle mogelijk conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

Stel hierna nogmaals Internet Explorer En Windows Live mail in als standaardprogramma.

Voer eerst onderstaande "fix" uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen en alle mogelijk conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

Stel hierna nogmaals Internet Explorer En Windows Live mail in als standaardprogramma.

Dankejewel,
Ik heb Fix It 50195 uitgevoerd, de programma's als standaard ingesteld, opnieuw opgestart, maar helaas, de opties blijven grijs, het lukt niet. Als ik werk via bovenin
bij Pagina, pagina verzenden via email, krijg ik een verminkte website te zien in WLM,
probeer ik van daaruit een interpagina-link te versturen, dan wordt wel de naam van de website in de body van de email genoemd, maar er wordt geen link van gemaakt.
Waar zou dat toch kunnen zitten?
Vr.gr. harmieke

Gebruik de optie Koppeling via e-mail in plaats van Pagina per e-mail.

Ja, dat heb ik ook geprobeerd, bijvoorbeeld bij de pagina van onze krant www.nu.nl
Dan opent zich Windows Live Mail wel automatisch, maar dan staat daar www.nu.nl zonder streep eronder, dus niet klikbaar voor de mensen aan wie ik het stuur.
Dank weer, vr.gr.
harmieke

Ja, dat heb ik ook geprobeerd, bijvoorbeeld bij de pagina van onze krant www.nu.nl
Dan opent zich Windows Live Mail wel automatisch, maar dan staat daar www.nu.nl zonder streep eronder, dus niet klikbaar voor de mensen aan wie ik het stuur.
Dank weer, vr.gr.
harmieke

Ik vraag me af: moet ik misschien iets in WLM HTML-instellingen iets veranderen?
Er staat nu Quoted Printable, maar Base 64, helpt ook niet. Je hebt daar nog meer instellingen, durf ik niet aan te komen.
Harmieke

Dit is natuurlijk eenvoudig te verhelpen door op ENTER of SPATIE te drukken achter de link.

Dit is natuurlijk eenvoudig te verhelpen door op ENTER of SPATIE te drukken achter de link.

YES!! Dat klopt, heel fijn, dankjewel!
Ik zal verder niet meer zeuren waarom de webpagina die je door wilt sturen er verminkt en raar uitziet als je klikt op "Pagina via email versturen". Dat los je niet op met een
Enter of een Spatie.
Ik ben zover geholpen, nogmaals dank.
Vr.gr. Harmieke

Fijn dat het verholpen is!

De reden dat de pagina raar uit ziet wanneer je deze verstuurd is omdat de inhoud gekopieerd word, niet de opmaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan