windows 7 ipv windows8

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb hier een gloednieuwe pc staan, met windows8. ik kan er niet mee overweg en overweeg daarom om er alsnog windows7 op te laten zetten. ook al omdat ik steeds meer problemen heb met mijn oude pc (ook windows7).
is dit een verstandig besluit? is er niet zoiets als een programma dat ervoor zorgt dat windows8 eenzelfde gebruikersinterface heeft als window7?

Hoi,

Je kunt dit programmatje installeren. : http://www.classicshell.net/

Daarmee krijg je de originele start menu weer terug, en skipt hij ook die irritante tegels na het opstarten. Zo kom je dus meteen in het oude vertrouwde bureaublad.

ik heb nogal wat bestanden op mijn bureaublad staan, dat blijft mogelijk?

en ook de vertrouwde startknop onderin met alles wat erachter zit blijft hetzelfde?

Ik kan uit recente evaring beamen dat classicshell DE oplossing is voor de vreselijke interface van Win8. Verder is Classicshell helemaal naar wens in te stellen, dus ook hoe de startknop eruit ziet en ook wat achter de startknop moet zitten en hoe dat eruit moet zien.

Voor de win8-aanhangers nog even dit: ik had de upgrade gedaan van win8 naar 8.1 en dan nog steeds is de interface niet om mee te werken. Ook bij 8.1 raad ik iedereen aan om de Classicshell te instaleren.
Overigens is 8.1 wel een kleine verbetering, maar de interface blijft **** maar er zitten ook weer wat nieuwe zaken in die er voor zorgen dat ik liever met Windows 7 werk.

Dus de beste oplossing is m.i om terug te gaan naar Windows 7.

Dus de beste oplossing is m.i om terug te gaan naar Windows 7.

begrijp ik het nu goed? is het herinstalleren van windows7 (wat ik dus van plan was) beter dan gaan werken met classicshell?

classicshell is perfect om de nare interface van win8/8.1 op te lossen, maar er zijn nog meer zaken in win8/8.1 die mij niet bijster bevallen (zoals de verplichte inlog en clouddiensten) waardoor ik de voorkeur geef aan windows 7.
Maar dat moet iedereen maar voor zich zelf uitmaken in hoeverre hij/zij zich over wil leveren aan de lock-in van een leverancier. ik wil dat in ieder geval niet.

Windows 8 is ook een kwestie van wennen natuurlijk.

Installeer Classic Shell maar, en kijk het een tijdje aan. Ik denk dat er wel aan te wennen valt (had ik ook)

classicshell is perfect om de nare interface van win8/8.1 op te lossen, maar er zijn nog meer zaken in win8/8.1 die mij niet bijster bevallen (zoals de verplichte inlog en clouddiensten) waardoor ik de voorkeur geef aan windows 7.
Maar dat moet iedereen maar voor zich zelf uitmaken in hoeverre hij/zij zich over wil leveren aan de lock-in van een leverancier. ik wil dat in ieder geval niet.

Wat bedoel je precies met 'Verplichte inlog'?
het 'onedrive' snap ik dat je dat vervelend vind, ookal heb ik erg goede ervaringen met onedrive na de laatste updates.

edit: Ontopic:
Als je windows 7 beter vind en je hebt nog een licentie beschikbaar raad ik aan om naar windows 7 over te schakelen.
Als je dit niet hebt blijf bij windows 8 met software als classic shell, zoals boven genoemd.

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp 'moet' je van alles, ook als je classic shell gaat gebruiken. ik weet niet wat one drive is, als ik het niet verplicht moet gebruiken en ik kan gewoon surfen op iinternet en zo, dan vindt ik het prima. ik wil vooral geen gedoe!

Als je geen "gedoe" wilt en een licentie van win7 hebt, dan altijd win7 gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan