Windows 7 is traag, en er verdwijnen instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0109

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
44
Sinds ik Windows 7 heb geïnstalleerd zijn mijn PC's (desktop en laptop) opvallend traag. Daarbij "verdwijnen" er instellingen. De muissnelheid bijvoorbeeld. Die moet op beide PC's telkens opnieuw worden ingesteld. En vandaag waren opeens de "regels" van Outlook verdwenen.

Bij vreemd gedrag denk je al snel aan een virus, dus heb ik een extra controle uitgevoerd met TrendMicro Housecall. Die rapporteert geen problemen. Overigens draait altijd de uitgebreide Ziggo Internetbeveliging. Dat is F-secure.

Mijn desktop is vrij nieuw, en gaf onder Vista heel veel problemen, onder meer heel vaak blauwe schermen. De leverancier heeft er heel veel aan veranderd, waarna het probleem niet helemaal was opgelost. Omdat Windows 7 van meer hardware drivers heeft, ben ik zo snel mogelijk overgestapt. En wel met een hele schone installatie. Toch kreeg ik vooral in het begin nog af en toe een blauw scherm. Maar ik zal er ook wel eens gemist hebben, want ik heb nog niet gevonden hoe je kan instellen dat zo'n blauw scherm moet blijven staan. Hij staat er nu maar heel even, en dan wordt Windows weer opgestart.

Ook vreemd was in het begin dat op een gegeven ogenblik in de systeeminformatie stond dat ik maar 4 GB geheugen heb, terwijl dat toch heus 6 is. Nu staat het er goed. MemTest de Luxe rapporteert ook bij een langdurige controle met opstarten via de MemTest-CD geen problemen, al vraag ik me wel vertwijfeld af of die alle 6 GB wel meeneemt.

Ook gaf hij een paar keer aan dat de prestatie-index moest worden vernieuwd omdat er nieuwe hardware was aangetroffen, terwijl er helemaal geen nieuwe hardware was geplaatst. De prestatie-index is overigens 5,9, hetgeen wordt bepaald door de laagste score, namelijk die van de harde schijf. Wat ik op zichzelf vreemd vindt, want de C-schijf is een Solid State, en ik dacht dat die zo snel waren.

Al met al een verhaal waarvan je denkt: zou het niet aan de hardware liggen? Maar zoals ik al schreef: De laptop heeft dezelfde problemen.
 
hoi,

welke versie heb je van windows 7? RC1 of de RTM verise?
En ik gebruik Microsoft security essentials als antivrus.
Geen andere virusscanners gewoon van Microsoft.

En wat zijn je sys spec?

Gr Patryk vd meulen
 
Ik weet niet wat RC1 en RTM betekent, maar het is de 64-bits versie. Ik had een gratis upgrade omdat mijn computer vrij nieuw is.
Hieronder het systeemoverzicht.

Truus

Systeemoverzicht]
Item Waarde
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
Versie 6.1.7600 Build 7600
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemfabrikant Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systeemmodel EX58-UD3R
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz, 2793 MHz, 4 core('s), 8 logische pro
cessor(s)
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. F2, 18-12-2008
SMBIOS-versie 2.4
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.1.7600.16385"
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) Niet beschikbaar
Totaal fysiek geheugen 6,00 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 3,92 GB
Totaal virtueel geheugen 12,0 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 9,53 GB
Ruimte voor wisselbestand 6,00 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys
 
Het probleem is minder groot geworden, maar nog niet opgelost.

Inmiddels heb ik de laptop (HP) teruggezet op de fabrieksinstellingen. Heel rigoreus dus. Sindsdien blijft de snelheid van de muisaanwijzer staan, maar onder Outlook "verdwijnen" nog steeds de wachtwoorden van de verschillende email-accounts.

Op de desktop heb ik overigens nieuwe regels voor Outlook moeten maken. Die waren gewoon weg. Op de laptop gebruik ik overigens geen regels.

De snelheid van beide systemen is wel verbeterd, nadat ik F-secure er af heb gegooid. Ik gebruik nu Avast.

Truus
 
32 BIT of 64BIT

Dat maakt degelijk verschil omdat ik lees

Ook vreemd was in het begin dat op een gegeven ogenblik in de systeeminformatie stond dat ik maar 4 GB geheugen heb, terwijl dat toch heus 6 is

Probeer de 64BIT
Die werkt goed...

En welke RC1 RTM Zoals patryk ook al aangaf
 
De laptop heeft de 32 bits versie van Windows 7.
En ik weet nog steeds niet wat RC1 en RTM betekent. Als ik er op google krijg ik wel de indruk dat het versies van Windows 7 zijn, maar zijn dat dan niet versies die circuleerden voor Windows 7 officieel uitkwam? Ik heb de officiële, die ik er bij kreeg omdat ik kort voor het uitkomen van Windows 7 een nieuwe computer kocht. Ik gebruik alleen legale software.

De desktop - waarop dus de 64 bits versie staat - doet het momenteel aardig goed. Het lijkt er op dat daarop de problemen zichzelf hebben opgelost.

Truus


32 BIT of 64BIT

Dat maakt degelijk verschil omdat ik lees



Probeer de 64BIT
Die werkt goed...

En welke RC1 RTM Zoals patryk ook al aangaf
 
Ik ben nog steeds best benieuwd wat die geheimzinnige RC1 en RTM met mijn probleem te maken hebben.

Maar inmiddels is het probleem beperkter geworden, en gaat het eigenlijk alleen nog er over dat de wachtwoorden in Outlook niet bewaard worden. En dat wordt al elders op de site behandeld, namelijk op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=399435.

Het blijkt een probleem te zijn van Outlook 2002. Ik heb een berichtje bij biovenstaande vraag achtergelaten, in de hoop dat er inmiddels een oplossing is.

Bij deze vraag zal ik aanvinken dat hij is opgelost. Sinds ik F-secure er af heb gegooid, is het systeem immers niet zo traag meer.

Truus
 
Ja RC1 RTM ect zijn een soort uitgaves, versies van Windows 7
 
RC=Release Candidate (beta of testversie)
RTM=Release To Manufacturing (uiteindelijke versie voor de verkoop))
 
Ja,

Ik gebruik nu nog RC1 heb hem al een tijdje
hoelang heb je win7 al ?
 
Ik heb hem geïnstalleerd zodra hij uit was, omdat ik met Vista nogal wat problemen had.
Normaal gesproken had ik liever gewacht to de kinderziektes er uit waren.

Ja,

Ik gebruik nu nog RC1 heb hem al een tijdje
hoelang heb je win7 al ?
 
Systeemoverzicht]
Item Waarde
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
Versie 6.1.7600 Build 7600
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC

Jongens als jullie even goed lezen dan weet je dat deze member de RTM versie heeft (build 7600) en dan het een 64-bit versie is (op X64-gebasseerde pc)

Dus laten gewoon verder gaan met de probleem opslossing.

Greetzz,
Timo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan