Windows 7 kan geen apparaatstuurprogramma's vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeremy13000

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Berichten
11
Hallo Allemaal,

Ik wil ook graag aan de Windows 7 dus een paar gedownload (x84 32Bit) en gaan installeren.
Draai nu op XP. Heb 1 SATA schijf aangesloten die in 2 partities is verdeeld en 1 IDE brander. In bios opstarten vanaf DVD en opnieuw opgestart.
Alles lijkt goed te gaan tot ik moet gaan aanwijzen waar Win. geïnstallerd moet worden. Hij ziet geen schijven en vraagt of ik apparaatstuurprogramma's wil aanwijzen...

???


Hoe kom ik verder?
 
Waarschijnlijk door de gedownloade versie, een bekend probleem bij sommige versies inderdaad
 
De officiele Win 7 heeft standaard de meeste drivers onboard.
 
Zou ik er met een drivers pack voor Win 7 ook mee komen denk je? Ik probeer de systemen altijd eerst een tijdje voor ik tot aanschaf over ga. Zodoende heb ik me destijds Vista gespaard. Want dat was gewoon een luxe Xp.
 
je zal de sata-controller driver op een usbstick of op een floppy moeten hebben...

en daar naar verwijzen in het begin van de setup
 
je zal de sata-controller driver op een usbstick of op een floppy moeten hebben...

en daar naar verwijzen in het begin van de setup

Het gaat over Windows 7 hoor, niet over XP!!!!:evil::evil::evil:
 
Pfffffffff het is gelukt. Hij zag mijn Sata schijf niet. Maar ik kreeg wel de mogelijkheid om de driver daarvoor te laden via CD of USB. Bij Asus driver gedownload en geïnstalleerd. Toen ging de installatie weer verder. Hij bleef alleen in de laatste fase op 2/3 steken. Het duurde echt te lang. Toen zelf maar met harde reset opnieuw opgestart en weer opnieuw begonnen. Uiteindelijk heeeeel veeeel later toen ik weer boven kwam was alles klaar.

Dank voor de hulp. Wou zelf al bijna een lontje aansteken...;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan