windows 7 kan mijn externe harde schijf niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joannika

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
46
Ik heb een nieuwe computer gekocht met windows 7 maar deze herkent mijn externe harde schijf niet. (WD2500ML) Mijn fotocamera bijvoorbeeld herkent ie wel. Op mijn oude computer met XP werkt hij gewoon wel. Op de site van WD kom ik er niet achter waar het aan kan liggen. Ik heb nog wel updates van windows 7 geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

:confused:

Kunnen jullie mij verder helpen?
 
Nee, in schijfbeheer staat ie ook niet.
O, ja, als ik het usb-stekkertje er in steek lichten de lampjes van de harddisk heel even op.
 
Laatst bewerkt:
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc...jI1NCZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1

Op de website van WD wordt je niet zoveel wijzer. Ze zeggen dat er gebruik wordt gemaakt van drivers van het OS (W7 dus) en als ie het niet doet moet je maar bij MS wezen...:confused:

Op b.g. lange link staat nog wel wat troubleshooting, klik op
* My OS reports that no driver can be found. How do I resolve this?
en vervolgens op
* USB2 and Firewire External Drives

Het begint met

Begin by doing some basic troubleshooting in order to make sure that the drive is functioning properly, and to make sure that nothing is preventing the Windows or Mac drivers from being installed for the external hard drive.
1. Turn off computer
2. Disconnect all cables from the back of the external drive
3. Plug the drive's power adapter directly into an electrical wall outlet
4. Turn on the computer and let it fully load Windows
5. If the external drive has a power button, turn the drive on
6. Wait a few seconds, and connect the data cable directly to the computer
en nog een aantal punten. Nou, sterkte er mee.:rolleyes:

Een mogelijkheid is nog dat je van je laptop/desktop (?) de chipset- of moederborddrivers kan vernieuwen. Kijken bij de website van de fabrikant.

Zit er een extra USB-kabeltje bij? Dan toepassen want misschien levert je nieuwe PC te weinig stroom op één kabel.

Ook met een USB-stick of zo kijken of je USB-poorten wel in orde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je suggesties hebben niet geholpen (behalve die van het moederbord of chipdriver, dat durfde ik niet aan). Ik ben met mijn nieuwe computer naar de winkel gegaan en die zeiden dat de harde schijf niet meer goed is. Ik heb nu een nieuwe harde schijf gekocht.
Het verbaasde me wel dat ze zeiden dat zo'n harde schijf maar een jaar of 2 mee gaat. Dat is dan toch heel onveilig om daar je bestanden op te bewaren?
:)

In elk geval hartelijk dank voor je hulp!
 
Hier klopt iets niet.:evil: Als jij zegt
Op mijn oude computer met XP werkt hij gewoon wel.
dan moet ik geloven dat je HD gewoon werkt op XP. Vragen:
1. Heb je tegen de winkel verteld dat ie "gewoon wel werkt op een XP computer"?
2. Heb je die oude HD nog?
3. Doet ie het nog steeds op een XP-computer?
4. Wat is de naam en straatnaam/plaats van deze winkel?

Het verbaasde me wel dat ze zeiden dat zo'n harde schijf maar een jaar of 2 mee gaat. Dat is dan toch heel onveilig om daar je bestanden op te bewaren?
Ik ben zeerrr benieuwd naar deze winkel!!
 
Laatst bewerkt:
Een klein zaakje in Zaandam: www.umsupc.com
Ze hebben het op hun computers (W7) uitgeprobeerd en die zagen hem ook niet. Ze hebben een dikkere kabel geprobeerd. Ik denk dat ze het gewoon niet meer wisten.
Ze zeiden nog wel: ik kunt contact opnemen met WD, misschien kunnen die het repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan