Windows 7 kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomqa

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
ik ga een nieuwe pc bouwen (voor de eerste keer:o)
en ik wil er windows 7 op zetten. nou kan ik windows 7 best wel goedkoop krijgen bij slim.nl maar die verkoepen alleen upgrades..
op mijn oude computer heb windows vista staan. en ik ga sommige oude computer onderdelen (zoals de harde schijf) in de nieuwe gebruiken.
dus kan ik dan windows 7 upgrade gebruiken?

ps ik wil de oude schijf niet gelijk indbouwen, maar eerst allerlei bestanden overzetten, daarna helemaal leeghalen en dan pas er in zetten:rolleyes:

Nee kan niet, gezien je HDD niet een grote wijziging is, maar de rest van je hardware wel.

en als ik ergens in huis nog windows XP heb liggen, die eerst instaleer en daarna een clean instal van windows 7 doe?

gewoon gokje hoor (think out of the box:D)

Ja dat kan wel maar waarom zou je??;)
Van xp naar w7 zal altijd een clean install gedaan moeten worden.Dus de tussenstap xp is overbodig.;)

Waarom iets groen verven als daarna toch blauw wordt.

EDIT: maar volgens mij ben ik toch regelmatig hier op Helpmij tegen gekomen dat je ook met een upgrade verie een nieuwe install kan doen.

Edit2 Eerst booten vanaf de win7 dvd, installeren zonder key. dan heb je een 60- dagen probeerverise. Daarna VANUIT Win7 opnieuw installeren en de key van de upgrade gebruiken

Laatst bewerkt:
Je kunt zonder problemen de slim cd's gebruiken voor installatie op een nieuwe/lege computer. Ik kan me herinneren dat het voorheen met de xp upgrade zo was, dat je tijdens een 'schone' installatie nog even een eerdere windows versie in de cd-lade moest doen, waarna je weer verder kon. Ik geloof dat dit met de windows 7 upgrade niet meer het geval is, maar je hebt dus in elk geval een Vista bij de hand, zodat je geheel legaal en zonder problemen een Windows 7 installatie kunt uitvoeren op je nieuwe computer.

maar je hebt dus in elk geval een Vista bij de hand, zodat je geheel legaal en zonder problemen een Windows 7 installatie kunt uitvoeren op je nieuwe computer.

helaas heb ik geen CD van vista... de computer was van HP en daar zetten ze blijkbaar alleen een "RECOVERY" bestand op mijn harde schijf (terug naar fabrieks instellingen)

Oh, op die manier....
Ik heb het sterke vermoeden dat je toch gewoon windows 7 kunt installeren zonder eerdere installatiemedia. (Maar 100% zeker ben ik niet.)
Jouw Vista versie zou dan wel eens een computer gebonden versie kunnen zijn. (OEM versie).
Zie je op de HP computer ook een sticker zitten met de licentie-key?

EDIT: maar volgens mij ben ik toch regelmatig hier op Helpmij tegen gekomen dat je ook met een upgrade verie een nieuwe install kan doen.

Edit2 Eerst booten vanaf de win7 dvd, installeren zonder key. dan heb je een 60- dagen probeerverise. Daarna VANUIT Win7 opnieuw installeren en de key van de upgrade gebruiken

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

ja er zit een licentie sticker op (dat is toch gewoon zo'n vista tekentje met "Windows Vista" eronder?):o

en
@frankwannet
ervaring mee? (dan weet ik zeker dat het werkt ;))

Bij navraag bij een mede helpmij'r is dit de procedure.en werkt dus.

EDIT: kom terug van boodschappen en de mede helpmij'r reageert zelf:d:d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan