windows 7 laptop asus start hele tijd opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xSaabje

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Ik heb al bijna 3jaar een laptup van asus, van windows 7. Ik moest mijn computer opnieuw opstarten door updates te installeren, en sindsdien gaat hij telkens opnieuw opstarten en komt er een kort blauw scherm van een error die ik niet kan lezen. Dit herhaalt zich zo elke keer. Wat kan je er tegendoen ?

Groetjes, S

Hoi,
welkom op Helpmij
opstarten in veilige modus (meestal f8 trommelen tijdens de boot) en de optie kiezen "deze computer niet automatisch opnieuw opstarten" o.i.d.
Dan blijft je BSOD staan en kun je de foutcodes lezen e/o een foto v.h scherm lezen en invoegen bij je bericht.

Laatst bewerkt:
Opstarten in de veilige modus (F8 indrukken tijdens het opstarten van de machine vanuit koude start) en dan kan je kiezen uit diverse opties, kies er één die je 'leuk' vindt..........................

@mikjegger.

Er staat: technical information: *** SToP : 0x0000007B. (0xFFFFF880009A98E8 , 0xFFFFFFFFC000000D , 0x0000000000000000 , 0x0000000000000000

Keep het simple en ga in de veilige modus naar systeemherstel en herstel de machine naar het moment van voor de update.

@guandor

Ik moet nu een keuze maken voor recovery tool.
Ik heb 5 keuze's, startup repair, system restore, sustem image recovery, windows memory diagnostic of command prompt. Welke moet ik kiezen?

Geen van alle.
Je moet naar systeemherstel gaan in een opgestarte Windows (da's wat anders dan de opties die je in het F8 menu krijgt) en eenmaal in systeemherstel kies je een systeemherstelpunt (datum/tijd) van vóór de updatedatum

@gast0225

Hoe kom je dan bij systeemherstel, dat staat er niet?

Windows opstarten in de veilige modus en dán naar systeemherstel gaan.

@gast0225

Ik heb dit al geprobeerd. Maar hij blijft doorgaan met opnieuw opstarten. Zijn er nog andere opties?

Ja, waarna je daarstraks vroeg, daar moet je dan kiezen voor : "startup repair".

@gast0225

Ik neem aan dat het alleen herstelt word tot vroeger, maar gebeurd er dan verder niks met dingen opnieuw installeren enzo?

@gast0225

Ik heb de startup repair gedaan, maar hij doet het nog steeds niet. Zijn die andere opties ook niet goed of wel?

System restore zal weinig anders toevoegen aan het eerder gestartte systeemherstel.
Dan resten je weinig opties : één ervan is in de veilige modus naar het updatescherm te gaan en alle updates (van Windows) zichtbaar te maken en vervolgens de laatste updates te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Is je systeem confrigueren ook een optie? Of ben je dan alles kwijt?

Configureren? Dat is een optie die ik hierboven niet zie staan? Configureren is 'instellen' / 'inregelen'; ik weet niet / k an hiervandaan niet overzien hoe / waar jou die optie wordt aangeboden.

Oh ik had het verkeerd gezien.
Ik wEet verder niet wat ik kan doen, niks lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan