Windows 7 legale download

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi iedereen,

Op mijn laptop (acer aspire 5742Z) stond vroeger Windows 7.
Ik heb windows 7 vervangen door Ubuntu 12.04 en heb hier zo´n 2 jaar mee gewerkt, maar wil nu weer terug.
Er zit nog een Acer OEM sticker met een w7 product key op.
Ik heb gehoord dat als je die key hebt, je hem ergens kan downloaden; ik weet alleen niet waar.
Ik heb veel Engelstalige Windows 7 home premiums gezien, maar ik zoek een Nederlandstalige W7 Home Premium.
Waar kan ik die downloaden?

Mvg, Casper

P.S.
Het gaat trouwens over 32 Bits

Laatst bewerkt:
Kijk even hier, vanaf posting #7.
Niet vergeten om ei.cfg te verwijderen uit het .iso bestand (kan bijv. met 7-zip) voordat je 'm brandt (bijv. met imgburn, optie "Write image file to disc").

Tijs.

Hij is hem nu aan het downloaden, is dat eigenlijk wel de Nederlandse versie?
En hoe brand ik die op usb?
En doet die licentie het bij mij wel?

Ik schreef: vanaf posting #7. Bijna alle vragen die je zojuist stelt worden in posting #7, #8,... beantwoord. :rolleyes:

Voor usb stick kun je hier kijken, en anders hier

Tijs.

Tsja, ik geloof RogerS, dus ik voorzie zo snel geen probleem voor jou. Bovendien beschouw ik W7 starter niet als een echte W7 versie.

Tijs.

ik kan er niet uit halen of die van die RogerS nederlands is

Dat staat er toch echt, o.a. in posting #7:
Hierna heb je een universele installatie DVD voor Windows 7 in het Nederlands.

Dit is een computer-forum, geen leesles. Dus vanaf nu eerst goed lezen, doen wat er staat en daarna (indien nodig) een vervolgvraag stellen. :evil:

Tijs.

Hier -> http://pcsupport.about.com/od/windows7/f/download-windows-7.htm nog wat leesvoer over de .iso bestanden op de digitalriver website. Deze bestanden zijn, voor zover je er ooit zeker van kunt zijn, in orde want van een officiële distribiteur. Helaas post Microsoft nergens MD5 checksums.

De methode met het verwijderen van ei.cfg wordt door mij regelmatig gebruikt. Want je hebt niet alleen het voordeel dat je tijdens installatie een versie kunt kiezen, maar het maakt ook niet uit welk soort licentie (OEM, VLK, PKC) je gebruikt. Dat scheelt een boel gedoe met steeds weer de juiste DVD moeten vinden.

@JonasRetro
Je hebt je "mistake" zelf al ingezien zie ik.
Topic opgeschoond.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met dit soort terugmeldingen kan ik niets. Dus als je nog hulp wilt van mij bij je vraag, dan aangeven wát je geprobeerd hebt, hoe ver je daarmee gekomen bent en wat er (toen) misging.
Bovendien gaf ik 2 methoden, niet 1.

Tijs.

Ik heb geen windows computer bij de hand, dus deed de originele windows dvd-usb maker het niet.
YUMI heeft ook niet gewerkt, het softwarecentrum gaf deze foutcode.
Ik heb de Windows versies geprobeerd met wine, maar die herkende mijn usb dan niet.

Ik krijg de neiging om mijn abonnement op deze vraag op te zeggen:
Naast de ongelofelijke hoeveelheid postings die naar slecht lezen terug te voeren zijn dwalen we van een download-vraag af naar booten van USB en dan nog verder af naar Linux/Yumi.
Hier kan ik het niet mee eens zijn: Zodra je de juiste informatie hebt gehad moet je voor randproblemen aparte vragen maken.

M.b.t. die Yumi foutmelding: Probleem lijkt te zitten in het pakket gambas3-runtime. Dus kijk na (via Pakketbeheer, Yam, apt-get, Synaptic etc.) welke versie je daarvan nu hebt. Is die versie lager dan 3.0.90, upgrade die dan. Is die hoger van 3.0.90, downgrade die dan naar een versie lager dan 3.0.90 [de foutmelding geeft niet duidelijk aan of de gambas3-runtime versie te hoog of juist te laag is.]
Is dat gambas3-runtime pakket helemaal niet aanwezig, dat pakket dan installeren natuurlijk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
M.b.t. die Yumi foutmelding: Probleem lijkt te zitten in het pakket gambas3-runtime. Dus kijk na (via Pakketbeheer, Yam, apt-get, Synaptic etc.) welke versie je daarvan nu hebt.

Maar hoe kom ik daar?

Moet ik hiervoor een nieuw topic aanmaken?

Start anders op van een Windows CD zoals hiren's bootcd.
Er is portable brand software van Cdburnerxp
http://download.cdburnerxp.se/portable/
(weet niet of Hirens zelf brandsoftware heeft zo uit mijn hoofd)

Ik heb geen lege cd´s, vandaar dat ik hem op usb wil hebben:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga naar youtube en vul je linux variant in en geef er achter in package manager
Dus bijv. ubuntu package manager

Je zult genoeg vinden. Je kunt ook zelf wat uitzoeken, he...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan. en hij is geïnstalleerd, maar als ik start krijg ik de melding:
Je moet je sodo password intypen, heb ik gedaan (correct(word in terminalvenster wel herkend)) krijg ik als ik op ok klik de melding dat het ww niet klopt, heb gezocht maar niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de hulp en sorry voor mijn gedrag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan